نصب ایزوگام روی دیوار، سرویس ها، پشت بام، استخر و پارکینگ در تهران

نصب ایزوگام روی دیوار، سرویس ها، پشت بام، استخر و پارکینگ در تهران
نصب ایزوگام روی دیوار، سرویس ها، پشت بام، استخر و پارکینگ در تهران

 

ایزوگام یکی از عایق های رطوبتی بسیار رایج است که از نظر اقتصادی، کیفیت و کارایی نسبت به عایق های سنتی برتری دارد. از ایزوگام می توان در سرویس ها، پشت بام، استخر، پارکینگ و دیوار استفاده کرد. یکی از مهم ترین فاکتورهای مهم در افزایش طول عمر ایزوگام نحوه نصب و اجرای ایزوگام است.
از آن جایی که ممکن است همه افراد اطلاعات کافی در مورد چگونگی نصب ایزوگام نداشته باشند بر آن شدیم تا در این مقاله در مورد نکات مهم نصب ایزوگام روی دیوار، سرویس ها، پشت بام، استخر و پارکینگ در تهران صحبت کنیم.
اهمیت نصب ایزوگام با کیفیت
کارایی و کیفیت ایزوگام بستکی به کیفیت مواد اولیه ایزوگام بستگی دارد. از طرف دیگر کیفیت ساخت ایزوگام و شرایط اجرای آن از دیگر موارد مهمی است که می تواند در طول عمر ایزوگام تاثیر گذار باشد. اما مهم ¬ترین مورد در افزایش عملکرد ایزوگام چگونگی نصب ایزوگام است. اگر ایزوگام بالاترین کیفیت ساخت را داشته باشد و در شرایط آب و هوایی و محیطی مناسب اجرا شود اما کیفیت نصب ایزوگام مطلوب نباشد متاسفانه به طور چشمگیری از طول عمر ایزوگام کاسته می شود.
با توجه به این که در سال های اخیر قیمت ایزوگام با افزایش همراه بوده است تعویض ایزوگام اصلا مقرون به صرفه نیست. از این رو اجرا و نصب ایزوگام باید توسط افراد مجرب و ماهری صورت بگیرد که در این کار تجربه کافی دارند. نصاب باید با تمام نکات مهم نصب ایزوگام روی دیوار، سرویس ها، پشت بام، استخر و پارکینگ در آشنا باشد تا بتواند آن را به درستی انجام بدهد.

 

نصب ایزوگام روی دیوار، سرویس ها، پشت بام، استخر و پارکینگ در تهران:

 

مراحل نصب ایزوگام روی سرویس بهداشتی، بام ، استخر، پارکینگ
همان طور که اشاره کردیم چگونگی نصب ایزوگام بسیار حائز اهمیت است. مراحل استاندارد نصب ایزوگام شامل موارد زیر است:
تمیز کردن محل: ابتدا محل عایق کاری باید با آب و جارو کاملا تمیز شود. برای شروع نصب باید تا خشک شدن کامل سطح مورد نظر صبر کرد.
زیرسازی: در صورتی که سطح از زیر کاری مناسبی برخوردار نباشد، باید زیر مناسبی انجام شود. عدم یکپارچه بودن سطح باعث می شود که نصب به درستی انجام نشود. در صورت نیز از قیر یا پرایمر برای یکنواخت کردن سطح استفاده می شود.
اندازه گیری محل: محلی که قرار است ایزوگام بر روی آن انجام شود باید اندازه گیری و نشانه گذاری شود.
شروع نصب: رایج ترین روش برای نصب ایزوگام، شروع نصب از وسط محل عایق است. البته ممکن است با توجه به شرایط محل نصب به گونه دیگری انجام شود.
القای حرارت: در این مرحله از حرارت برای چسباندن عایق به سطح استفاده می شود. البته باید توجه داشت که حرارت باید متعادل باشد. در صورتی که حرارت بیش از اندازه کم باشد عایق به صورت کامل بر روی محل نخواهد چسبید. حرارت بیش از اندازه هم به بافت عایق می تواند آسیب بزند.
بندکشی: آخرین مرحله از نصب ایزوگام بندکشی است. در این مرحله لبه های عایق با استفاده از حرارت به یکدیگر متصل می شوند.
از آن جایی که ناودانی بام¬ها، محل خروج آب استخر و کفشوهای حمام و سرویس بهداشتی بیشتر در معرض رطوبت قرار دارند، نصب ایزوگام در این مکان ها باید با دقت بیشتری انجام شود. در صورتی که نصب ایزوگام به درستی انجام نشود امکان نشت آب و آسیب دیدن سازه وجود دارد. بعد از این که عایق بندی در این نقاط به اتمام رسید، ادامه نصب ایزوگام بگونه ای انجام می شود که جهت همپوشانی لایه های ایزوگام آب را نقاط ذکر شده هدایت کند، تا آب بر روی سطح مورد نظر جمع نشود.
نصب ایزوگام روی دیوار
برای نصب ایزوگام روی دیواری که ارتفاع آن بیش از دو متر است برای سهولت کار از داربست استفاده می¬ شود. قبل از شروع نصب ایزوگام باید از ایمن بودن داربست اطمینان حاصل کرد. زیرا در غیر این صورت ممکن است حوادث ناگواری به وقوع پیوندد. همچنین افرادی که به دلایل مختلفی قادر به حفظ تعادل خود بر روی داربست نیستند، به هیچ عنوان نباید از داربست بالا بروند، زیرا احتمال سقوط آن ها بسیار زیاد است.
برای این که نصاب ایزوگام بتواند به راحتی کار خود را انجام دهد و روی داربست به راحتی حرکت کند بر روی طبقات داربست تخته کار گذاشته می شود.
سپس رول های ایزوگام برای نصب ایزوگام روی دیوار به پشت بام انتقال داده می شود و ایزوگام از یک سمت پشت بام ( چپ یا راست فرقی ندارد) بر روی دیوار قرار داده می شود. بعد از آن نیم متر از ایزوگام به سمت پشت بام کشیده می شود و مابقی ایزوگام به سمت پایین باز می شود تا جایی که به پایین ترین حد برسد.
برای نصب ایزوگام بر روی دیوار حداقل نیاز به دو نفر است. زیرا باید یک نفر بر روی پشت بام ایزوگام را نگه داشته و نفر دوم که روی تخته کار ایستاده است با مشعل ایزوگام شروع به حرارت دادن بکند. نکته مهم این است که نصاب باید با دست سمت بیرونی ایزوگام را کاملا بر روی دیوار بچسباند. بعد از آن که نصاب اطمینان حاصل کرد عایق به خوبی به دیوار چسبیده است، می تواند نصب ایزوگام را با قرار گرفتن در تخته کار طبقه پایینی ادامه دهد.
بعد از نصب یک رول ایزوگام بر روی دیوار به سراغ رول بعدی می رویم. اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که باید ایزوگام بعدی به اندازه 10 سانت بر روی ایزوگام همپوشانی داشته باشد. به عبارت ساده تر ایزوگام دوم را به اندازه ده سانت بر روی ایزوگام اول نصب کرد. این همپوشانی از نفوذ هرگونه نم و رطوبت بین دو ایزوگام جلوگیری می کند.
بعد از این که ایزوگام دوم هم با دقت تمام بر روی دیوار نصب شد باید لبه های ایزوگام بند کشی شوند. این مراحل تا عایق شدن کل دیوار ادامه پیدا می کند. در بیشتر موارد برای نصب ایزوگام بر روی دیوار از ایزوگام فویلدار استفاده می شود.
نصب ایزوگام در تهران
یکی از مهم ترین دغدغه اغلب افراد پیدا کردن یک شرکت نصب ایزوگام در تهران است که نصب ایزوگام را به صورت استاندارد و با کیفیت انجام دهد. شرکت ایزوگام نوین نزدیک به نیم قرن است که خدمات نصب ایزوگام، اجرای قیرگونی و آسفالت را به مشتریان خود در تهران ارائه می دهد. مهم ترین مزیت رقابتی ایزوگام نوین ارائه خدمات با کیفیت با قیمت مناسب است. شما برای دریافت مشاوره نصب ایزوگام روی دیوار، سرویس ها، پشت بام، استخر و پارکینگ و اطلاع از قیمت روز ایزوگام کافی است تا با ما تماس بگیرید.

Rate this post

Comments are disabled.