مواد تشكيل دهنده ايزوگام متشكل از دو لايه نمد است كه لايه زيرين از فلت الياف شيشه و لايه رويين از جنس منسوجات پلي استر مي باشد. اين دو لايه قير مذاب اصلاح شده با مواد پليمري اشباع مي گردد و به هنگام بسته بندي براي جلوگيري از چسبندگي هر طرف عايق با مواد ريز دانه روكش مي گردد.

لايه هاي تشكيل دهنده ايزوگام از موادي كه استحكام و قدرت عايقي و باز دارندگي از نفوذ آب و رطوبت بالايي دارند ساخته مي شوند. برخي از مواد تشكيل دهنده ايزوگام شامل قير صنعتي، مواد پليمري اتكتيك پلي پروپلين ، يك لايه تيشوي نخ دار، يك لايه پلي استر سوزني، پودر تالك و پودر مس، باند و چسب مي باشد.

لايه اي به نام ترموباندينگ در مواد تشكيل دهنده ايزوگام وجود دارد كه از جنس پلي استر تقويت شده مي باشد و مقاومت و طول عمر بالايي نسبت به تيشوي پلي استر سوزني را دارا مي باشد. استفاده از قیر اصلاح شده و خاص در ساختار ایزوگام، ویژگی‌ها و توانایی‌های منحصر به فرد زیر را برای عایق‌های رطوبتی تولید شده فراهم می‌سازد.

همچنین باعث نفوذ پذیری و چسبندگی بسیار زیاد ایزوگام به تمام سطوح می‌شود. تیشو یک نوع الیاف مصنوعی می‌باشد که در برابر شعله‌ی مستقیم اتش و اثرات نامطلوب جوی مختلف تا 100 درصد مقاوم است؛ همچنین در برابر این عوامل تجزیه هم نمی شود. پلی‌استر سوزنی در هنگام تولید ایزوگام باعث جذب بهتر و نفوذ بیشتر غشاء قیر به الیاف شیشه می‌شود و باعث افزایش مقاومت عایق‌های رطوبتی نیز می‌شود. از پودر تالك در رول های آماده نصب این پودر را بین لایه های ایزوگام می پاشند تا از چسبیدن لایه های آن جلوگیری شود. الیاف‌ در ساختار ایزوگام به عنوان یکی از مهمترین لایه‌های تشکیل دهنده ایزوگام بوده و لایه زیرین آن را تشکیل می‌دهند. در حدود ۲۰ سال قبل اولین الیاف شیشه تولید شد. الیاف شیشه استحکام بسیار خوبی به عایق رطوبتي بام (ایزوگام) داده و از پاره شدن آن در زمان ایجاد تنش‌های ساختمانی جلوگیری می‌نماید.

بنابراین نوع و کیفیت به کار رفته این الیاف در تولید ایزوگام تاثیری مستقیم بر قیمت آن خواهد داشت.

Rate this post

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *