آسفالت در فرحزاد

 

آسفالت مخلوطی است که از ترکیب ماسه، شن وقیر به دست می آید و در حالت کلی آسفالت از ترکیب مصالح سنگی دارای دانه های پیوسته با یک ماده که وظیفه چسبانندگی را بر عهده دارد، به عبارتی قیر به دست می آید. از آسفالت در کاربری های مختلفی می توان استفاده نمود که بر این اساس به روش های متعددی تهیه می شود. از آسفالت به منظور ساخت باند فرودگاه، جاده و همچنین در پشت بام بناها استفاده می شود. البته بیشترین کارآیی آسفالت یا به عبارتی قریب به 70 درصد کارایی آن در ساخت جاده ها می باشد که به آن بتن آسفالتی گفته می شود و مخلوطی از ماسه و شن به همراه قیر به عنوان ماده چسباننده می باشد. در گویش فارسی و عامیانه نیز منظور از آسفالت همان بتن آسفالتی است که اصطلاحا به آن آسفالت گفته می شود. آسفالت از جمله موادی است که کاملا و به صورت صد در صدی از قابلیت بازیافت برخوردار است. آسفالت را می توان در سه گروه اصلی دسته بندی نمود:
1- آسفالت حفاظتی: در اجرای این نوع از آسفالت، نخست قیر را بر روی جاده های خاکی، آسفالتی،شنی و بتنی می پاشند و بلافاصله بعد از این کار بر روی قیر سنگدانه پخش می شود. البته ممکن است از پاشش قیر بدون استفاده از سنگدانه و یا از ترکیب های آسفالتی پیش ساخته و از نوع دوغاب قیری یا میکروسرفیسینگ آسفالت حفاظتی هم برای این کار استفاده نمود. بیشترین ضخامتی که برای آسفالت حفاظتی مناسب است 12 میلیمتر و در دو لایه می باشد که البته دقت نمایید که این لایه از سازه باربر روسازی جاده به حساب نیامده و کارکرد سازه ای هم ندارد. در آسفالت های حفاظتی غالبا استفاده کمتری از قیرآبه ها، قیرهای محلول و قیرهای خالص با کندروانی می شود.
2- آسفالت سرد: این نوع از آسفالت از مخلوط سنگدانه ها با قیرهای محلول و یا قیرآبه ها البته در دمای محیط تهیه می شود و در همان دما هم مبادرت به پخش و متراکم نمودن می نمایند. ممکن است سنگدانه های مورد استفاده در این نوع از آسفالت در زمان ترکیب با قیرآبه مرطوب باشد و این در حالی است که در زمان ترکیب با قیرهای محلول در دمای محیط و یا تحت حرارت بایستی سنگدانه ها قبلا خشک شده باشند. آسفالت سرد این قابلیت را دارد که در مسافت های زیاد حمل شده و سپس استفاده و پخش شود. حتی می توان آن را در در محلی انبار کرد تا بعدا بتوان از آن استفاده نمود که در این صورت هم مشکلی پیش نخواهد آمد.
3- آسفالت گرم: به آن گروه از انواع آسفالت که در مراحل تولید آن مصالح سنگی و قیر را به حالت گرم با هم ترکیب نموده و در همان حالت گرم اقدام به پخش و متراکم نمودن آن می نمایند، آسفالت گرم گفته می شود.
شرکت ایزوگام نوین در راستای انجام فعالیت های معمول خود اقدام به زیرسازی و نیز اجرای مناسب عملیات آسفالت در فرحزاد نموده است. شرکت ایزوگام نوین عملیات آسفالت در فرحزاد را با استفاده از ماشین آلات اتوماتیک و همچنین اکیپ دستی انجام می دهد و کیفیت کار را تضمین می نماید. فرایند نظارت بر اجرای صحیح آسفالت در فرحزاد توسط شرکت ایزوگام نوین با بهره گیری از کادری مجرب و کار کشته انجام می گیرد.
آسفالت گرمی که در لایه های روسازی جاده ها استفاده می شود خود از انواع مختلفی تشکیل شده است:
1- آسفالت رویه و یا اصطلاحا توپکا: این نوع آسفالت به دلیل این که آخرین لایه بتن آسفالتی محسوب می شود غالبا در تماس مستقیم با بارهایی است که به دلیل ترافیک و نیز عوامل جوی حاکم بر محیط، وارد می شود. آسفالت رویه به حالتی طراحی ، تولید و اجرا می شود که بتواند بارهای وارد شده را تحمل نماید و در عین حال توانایی و استحکام لازم و کافی را در برابر آب ، تغییرات درجه حرارت محیط و همچنین شرایط جوی یخبندان را داشته باشد و تاب بیاورد.
2- آسفالت آستر یا همان بیندر: باید اشاره نماییم که این لایه از بتن آسفالتی، مابین لایه رویه و قشر اساس قیری قرار می گیرد که مادامی که از قشر اساس قیری استفاده نشده باشد مابین لایه رویی و قشر اساس سنگ قرار خواهد گرفت.
3- اساس قیری: اولین قشر روسازی در بتن آسفالتی قشر اساس قیری محسوب می شود که به طور مستقیم بر روی زیر اساس و یا اساس قرار خواهد گرفت. در اساس قیری از دانه بندی درشت تر استفاده می شود و همچنین مقدار قیری که در آن استفاده شده است غالبا کمتر از آسفالت آستر و رویه است.
4- ماسه آسفالت: برای تهیه ماسه آسفالت از ترکیب ماسه طبیعی شسته شده و یا ماسه شکسته و یا ترکیبی از این دو ماسه با قیر استفاده می شود. در زمان پخش و اجرای ماسه آسفالت می توانید از آن در ضخامت 15 میلیمتر و یا حتی بیشتر استفاده نمایید. از ماسه آسفالت می توانید به جای قشر تسطیح در آسفالت های قدیمی استفاده نمود که در این صورت بایستی این کار قبل از روکش و به درستی انجام شود.
5- آسفالت متخلخل: این نوع از آسفالت از مخلوط قیر خالصی که اصلاح شده باشد با مصالح سنگی که کاملا شکسته بوده و نیز دانه بندی باز هم داشته باشد، تهیه و تولید می شود. آسفالت متخلخل در کارخانه آسفالت گرم تولید می شود و به منظور اجرا از لایه ای به ضخامت تقریبی 25 تا 40 میلیمتر استفاده می شود. بعد از عملیات کوبیده شدن در سطح جاده، این آسفالت گرم دارای فضای خالی تقریبی 20 درصدی برخوردار می باشد. این لایه در سیستم روسازی به حساب نمی آید و به همین دلیل نبایستی جایگزین لایه اصلی به حساب آید.

 

آسفالت در فرحزاد:

آسفالت در فرحزاد
آسفالت در فرحزاد

یکی از کارهایی که شرکت ایزوگام نوین مبادرت به انجام آن نموده و تاکنون هم در این راستا موفق بوده، آسفالت در فرحزاد می باشد. در این خصوص شرکت ایزوگام نوین توانسته است با به کارگیری دانش روز دنیا و استفاده از ماشین آلات مدرن به این مهم دست یابد. عزیزانی که در مورد آسفالت در فرحزاد نیاز به راهنمایی و مشاوره دارند چه در مرحله خرید و چه در مرحله پخش آسفالت و اجرای آن می توانند به نمایندگی های این شرکت مراجعه نمایند.

Rate this post

Comments are disabled.