آسفالت در حسن آباد

آسفالت در حسن آباد
آسفالت در حسن آباد

شرکت ایزوگام نوین تاکنون توانسته است پروژه های متعدد و مختلف راه سازی را به سرانجام برساند. عملیات آسفالت در حسن آباد و به طور کلی در تهران امر تازه ای برای این شرکت نیست و سابقه چندین ساله گواه صادقی بر این امر می باشد. در این فرصت قصد داریم تا با مقایسه ای هر چند اجمالی به نقد و بررسی جنبه های مختلف استفاده از آسفالت و بتن و سنگدانه در راه سازی بپردازیم تا شما بتوانید با آگاهی کامل نسبت به انتخاب آنها اقدام نمایید.

نخست در نظر داریم تا به بررسی معایب و مزایای آسفالت بپردازیم. استفاده از آسفالت معایبی را به دنبال خواهد داشت که از مهمترین آنها می توان به موج بر داشتن، نشست، روان شدن قیر، ترک، کندگی آسفالت، جداشدن سنگدانه، به وجود آمدن چاله، خشن شدن سطح جاده، آبگرفتگی و … اشاره نمود.

به وجود آمدن این نقیصه ها در سطح آسفالت خود نیز باعث بروز مضراتی از قبیل فرسودگی سریع خودروها، از بین رفتن منابع طبیعی، بروز تصادف های جاده ای، بالا رفتن هزینه نگهداری و تعمیر، بروز ترافیک زیاد و … می شود. طبیعتا به وجود آمدن این موارد از نظر اقتصادی گاهی غیرقابل جبران به نظر می رسد. مطمئنا استفاده از بتن و سنگ می تواند بر دوام آسفالت افزوده و خیلی از آنها را پوشش دهد.

 

آسفالت در حسن آباد:

ویژگی های آسفالت تنها به معایب آن خلاصه نمی شود بلکه آسفالت در مواردی می تواند گزینه مناسب تری نیز باشد. در اینجا بهتر دیدیم تا به ویژگی ها و محاسن استفاده از آسفالت نیز اشاره نماییم:
استفاده آسفالت در سطح جاده، نرمی در موقع حرکت و در نتیجه رفاه و آسایش را برای راننده به ارمغان خواهد آورد.
نرمی در حرکت باعث می شود تا تایر خیلی راحت چرخیده و حرکت نماید و در نتیجه اتومبیل به صورت روان حرکت خواهد کرد و دیرتر مستهلک می شود.
تجانس قیر با آسفالت نیز مزیت دیگری است.
به علت برخورداری از خاصیت الاستو پلاستیسیته، آسفالت در زیر عبور تایر خودرو از قدرت انعطاف پذیری بالایی برخوردار است.
حالا که با معایب و محاسن آسفالت به خوبی آشنا شدید می توانیم به ویژگی های بتن و سنگ بپردازیم.
ویژگی های بتن و سنگ را می توان به این صورت عنوان نمود:
بتن به دلیل برخورداری از دوام فیزیکی می تواند حجم ترافیکی بالایی را تحمل نماید.
بتن و سنگ در صورت جابجا شدن زیرسازی، می توانند کشش ناشی از آن را تحمل نمایند.
در صورتی که سنگ و بتن به روش صحیحی مخلوط شده و به روش صحیحی هم اجرا شود، اطمینان می دهیم که هرگز سیمان و سنگ از یکدیگر جدا نخواهد شد.
این مواد به دلیل تجانس با خاک از چسبندگی بالایی با زیرسازی برخوردار است.
مخلوط سنگ و بتن می تواند در برابر تغییرات دما به خوبی مقاومت نمایید.

ا توجه به مواردی که در مورد آسفالت و بتن و سنگ در بالا ذکر شد، اخیرا برای راه سازی در بزرگراه ها و جاده های درجه یک، عموما از ترکیب این مواد استفاده می شود. اگر بخواهیم دقیقتر اشاره نماییم از یک لایه بتن با ضخامت 25 سانتیمتر استفاده می شود که یک یا دو لایه نازک آسفالت بر روی آن اجرا می شود.

در صورتی که از نظر اقتصادی هم قصد مقایسه این مواد را داشته باشیم، توجه نمایید که اکنون برخلاف گذشته سیمان ارزن تر شده و تولید فراوانی دارد ولی بر خلاف آن قیمت قیر و گازوئیل افزایش یافته و تولید آنها نیز کمتر شده است. با این توصیفات، شما بهترین بهانه را برای استفاده از بتن در اجرای پروژه های راه سازی دارید. در صورتی که هرگونه سوالی در این زمینه داشته باشید با نمایندگی شرکت ایزوگام نوین تماس بگیرید.

Rate this post

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *