آسفالت در باباسلمان

آسفالت در باباسلمان
آسفالت در باباسلمان

 

اگر بخواهیم آسفالت را به زبان سلیس و خیلی عامیانه توضیح دهیم، باید بگوییم که آسفالت ماده ای بسیار چسبنده و چسبناک و در عین حال به رنگ سیاه است و اما به صورت دقیق تر و تخصصی تر به ماده ای ترکیبی که از ترکیب ماسه و شن به همراه قیر به دست می آید، آسفالت گفته می شود. عمدتا از آسفالت برای ساخت و تعمیر باند فرودگاه، جاده ها و پشت بام بناها استفاده بسیاری می شود. در این مقاله سعی شده است تا شما را با مطالبی هر چند کلی درباره آسفالت در باباسلمان آشنا نماییم.

در گویش عام آسفالت به یک نوع مایع غلیظ و یا شبه جامد و یا جامد گفته می شود که این ماده غالبا از هیدروکربن ها به همراه مشتقات آنها تهیه و تولید می شود و از قابلیت حل شدن کامل در کربن دی سولفید برخوردار می باشد.

آسفالت به طور کلی در جهان دارای انواع مختلفی است. آسفالت بر اساس چگونگی استفاده و همچنین مخلوط به کار رفته در آن، به سه دسته آسفالت حفاظتی، آسفالت گرم و آسفالت سرد تقسیم بندی می شود.
معمولا قشرهای آسفالت از دو قسمت آستر و رویه تشکیل شده است. لایه زیرین بر روی پی زیرسازی راه قرار دارد و یکی از وظایف مهمی که بر عهده لایه زیرین آسفالت می باشد، منتقل نمودن بار از قسمت رویه به قسمت زیرسازی راه می باشد.

این لایه خودش ممکن است از یک یا چند لایه مختلف تشکیل شده باشد. لایه رویی به دلیل این که همواره تحت تاثیر عوامل جوی و نیز چرخ خودروها قرار دارد، حتما بایستی از جنس ممتاز و با کیفیتی تهیه شده باشد تا تحمل فشار زیاد را داشته باشد.

در تهیه و تولید آسفالت، قشر رویه را با دانه بندی ریزتر به همراه قیر بیشتر تولید می نمایند و این در حالی می باشد که قشر آستر را غالبا با استفاده از دانه بندی درشت تر به همراه قیر کمتر تهیه می نمایند. در زمان تهیه آسفالت در باباسلمان علاوه بر این که باید به نوع مصرفی که دارید توجه نمایید، بایستی به محل مصرف آسفالت هم توجه لازم را داشته باشید.

به عنوان مثال آیا محلی که آسفالت در آنجا اجرا می شود آفتابی است یا سایه است، یا آن محل رو باز است و یا درون تونل قرار دارد. علاوه بر این ها باید خشکی و یا نمور بودن محل و همچنین بازه دمایی را که آسفالت باید تحمل نماید و البته فصلی که در آن راه ساخته می شود را مدنظر قرار دهید تا آسفالت بعد از اجرا عمر مفیدی داشته باشد.

 

 

آسفالت در باباسلمان:

 

 

در مورد روکش آسفالت در باباسلمان نکاتی وجود دارد که دانستن آنها خالی از لطف نیست. انتخاب آسفالت و نوع روکش به سادگی بر اساس حجم ترافیک شهری در خیابان و یا محل مورد نظر و با در نظر داشتن نوع خاک امکان پذیر است. اما در بعضی مواقع در مورد انتخاب روکش آسفالت در باباسلمان ممکن است دچار مشکل شوید.

متخصصان شرکت ایزوگام نوین همواره آماده هستند تا بر اساس تحقیقات و پژوهش های سنگینی که انجام می دهند شما را در این مهم یاری نمایند. شما می توانید با مراجعه به نمایندگی شرکت ایزوگام نوین در مورد آسفالت در باباسلمان و این که با توجه به محلی که نیاز به آسفالت کاری دارد، چه نوع آسفالتی نیاز دارید، راهنمایی و مشاوره دریافت نمایید.

شرکت ایزوگام نوین در تمام مراحل کار در کنار شما خواهد بود و علاوه بر راهنمایی و مشاوره در انتخاب بهترین نوع آسفالت بر اساس محل موردنظر، آماده است تا بر روند

Rate this post

Comments are disabled.