آسفالت در گلشهر

آسفالت در گلشهر
آسفالت در گلشهر

آسفالت متخلخل را تا سال ۱۹۹۲ در انگلستان به عنوان ماکادم نفوذی شناخته شده بود. در صورتی که آسفالت متخلخل با دیگر مخلوط های متراکم و آسفالت هات رولد (نوعی آسفالت انگلیسی و نسبتاً گران قیمت و بسیار مقاوم و بادوام )تفاوت دارد.

بیشترین قسمت ترکیب این نوع مخلوط آسفالتی را سنگدانه های تقریباً درشت شکسته تشکیل می دهد که به همراه آن مقدار کمی ماسه و گرد سنگ وجود دارد. در این نوع آسفالت مقدار کمی قیر (حدود ۴%) برای پوشش مصالح بکار می رود و مخلوط طوری طراحی میشود که حدود ۲۲% فضای خالی داشته باشد و نتیجتاً فضاهای خالی این نوع آسفالت زیاد است .

زمانی که این آسفالت در سطح راه استفاده شود، گردش آب می تواند از میان خلل و پهنای آن عبور کرده و زهکش شود. آسفالت متخلخل جدید با مصالح درشت دانه از دهه ۱۹۵۰ به منظور تسلط بر مسائل آب ماندگی در سطح راه و افزایش مقاومت لغزشی در شرایط بارندگی در باند پرش فرودگاه مورد استفاده قرار می گرفت.

خدمات شرکت ایزوگام نوین در زمینه ی آسفالت در گلشهر

☆اجرای آسفالت جاده

☆اجرای آسفالت پشت بام

☆اجرای آسفالت خیابان

☆اجرای آسفالت سرد یا همان تراشه

☆اجرای آسفالت محوطه

☆برش آسفالت خیابان و پشت بام با دستگاه کاتر بدون تخریب

☆تراش آسفالت جاده با دستگاه ویرتگن در عرض یک متر و عمق 50cm

☆اجاره دستگاه و ادوات آسفالت کاری به همراه تیم متخصص و مجرب

عوامل موثر بر هزینه آسفالت در گلشهر

قرن هاست که آسفالت با کاربردهای گوناگون و مختلف مورد استفاده قرارمی‌گیرد و امروز رایج‌ترین مصالح و مواد در توسعه راه‌ها و جاده ها و اتوبان‌ها است.
در حالی که بسیاری از پوشش های کف مثل مصالحی که جنس سیمان یا آجر هم در فضاهای بیرونی مورد استفاده قرارمی‌گیرند، آسفالت در فضاهای بزرگتری مثل پارکینگ‌ها و ورودی‌ها یا زمین‌های بازی و حیاط های بزرگ باغ ها بسیار محبوب و مقرون به صرفه است.

آسفالت کاری و محوطه سازی و آسفالت کاری همواره توسط شرکت های پیمانکاری راه سازی انجام می گیرد و مهم ترین عامل موثر بر قیمت و نوع آسفالت کاری در گلشهر مساحت فضای کار است.

 

آسفالت در گلشهر:

مساحت فضا

متراژ سطح و فضای اجرا ،اصلی ترین عامل که در هزینه آسفالت تاثیر می گذارد. افزون بر مساحت فضا، مقدار مواد و مصالح مصرفی بر تعداد نیروی کار و ماشین آلات مورد استفاده قرار گرفته هم تاثیر به سزایی دارد .

به طور معمول فضاهای محوطه‌هایی مانند مدرسه یا ادارات و پارک، گنجایش لازم برای به کارگیری ماشین های سنگین را ندارند . از این رو در اکثر پروژ‌های این چنینی ماشین های بسیار کوچکتر یا تعداد نیروی انسانی بالا کار را به پیش می‌برند.

سطح کار،عامل مهم دیگر در آسفالت ریزی است که به طور معمول مکان های صاف و یک دست نسبت به مکان های شیب‌دار و دارای پستی و بلندی و موانع احتمالی، ساعت کاری کمتری را از تیم آسفالت کار ایزوگام نوین می‌گیرند و به همین دلیل هزینه نهایی کل پروژه هم بر همین اساس پایین‌تر تمام می‌شود.

زیرسازی

مراحل مختلف زیرسازی آسفالت، یکی از گزینه های گذار در هزینه آسفالت کاری به شمار می رود.البته این عامل در مورد مکان هایی که اولین بار آسفالت می شوند تاثیر گذار است.
در این صورت شیب سازی، هموار سازی سطح، پاکسازی سطح از ریشه‌های درختان، بوته‌ها و سنگ‌ها. طبیعتاً هر چقدر این فضا ناهمواری‌های و عوارض بیشتری داشته‌ باشد، تیم آسفالت کار ایزوگام نوین برای زیر سازی و آماده سازی آن زمان و هزینه بیشتری نیاز دارد.

تعمیرات و ترمیم آسفالت در گلشهر

پاره ای از درخواست های آسفالت کاری حالت تعمیری دارند. در حقیقت سازه های بسیاری وجود دارد که می تواند باعث آسیب‌رسیدن به آسفالت شوند، می‌تواند بعد از مدتی مثل ۲ یا ۳ سال به ترک گیری، اصلاح شیب یا جدول گذاری و موارد دیگر نیاز داشته باشد.

آسفالت و مصالح با پایه نفتی و عایق هایی مثل قیر و گونی، واکنش‌ها و رفتار متفاوتی در برابر مناطق آب و هوایی مختلف از خود بروز می‌دهد.

جلوگیری از آسیب دیدن راه آسفالت شده در هر منطقه‌ای راهکار مناسب خودش را می‌طلبد. به عنوان مثال در مناطق سرد، اگر زیرسازی مناسب و شیب دهی درست انجام نشده باشند، تغییرات دمایی در فصل سرما معمولا موجب بروز ترک‌هایی در سطح راه شود.
از رایج ترین خدمات نگهداری آسفالت، روکشی و ترمیم عوارض بجا مانده از حفاری ها و اصلاحات یا نصب تاسیسات شهری می‌باشد.

ایزوگام، عایق بندی و بلوک گذاری

شرکت های راه سازی و ساختمانی که طرح های آسفالت کاری را انجام می‌دهند اکثراً به علت اینکه این خدمات را در راستای یک پروژه کلی مثل محوطه سازی یا خیابان کشی اجرامی‌کنند، خدمات دیگر مورد نیاز در این زمینه را نیز عرضه می‌کنند.
بلوک گذاری و عایق بندی از دسته این خدمات است که معمولا توسط یک شرکت و بدون حضور پیمانکار دیگری در کنار مراحل آسفالت کاری انجام می‌شود.

شرکت ایزوگام نوین با داشتن ۲۵ شعبه فعال و بیش از ۲۵ سال سابقه در عرصه ی اجرای ایزوگام و تعمیرات ایزوگام در خدمت شما عزیزان در گلهشر می باشد.

با سپاس از همراهیتان

Rate this post

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *