آسفالت در جاده خاوران

آسفالت در جاده خاوران
آسفالت در جاده خاوران

شرکت ایزوگام نوین همواره سعی می نماید سطح اطلاعات شما عزیزان را بالا ببرد و در این راستا اقداماتی نیز انجام داده است. اجرای آسفالت در جاده خاوران تهران، بخشی از خدمات ارائه شده توسط این شرکت می باشد. مصالح سنگی یکی از مواد تشکیل دهنده آسفالت است که در این فرصت شرکت ایزوگام نوین سعی می نماید تا بیشتر به این مورد و مخصوصا به چگونگی و نحوه آزمایش دانه بندی مصالح سنگی بپردازد.

تعریف آزمایش دانه بندی مصالح سنگی

از این آزمایش در حالت کلی به منظور معین نمودن دانه بندی مصالح سنگی از قبیل ماسه و شن استفاده می شود. البته از آن به منظور تعیین بافت خاکی سطحی زمین، دانه بندی مصالح زیر اساس، رویه آسفالتی، طرح آسفالتی و اساس هم استفاده می شود.

از نتیجه این آزمایش برای مقایسه چگونگی اندازه دانه های مصالح با ویژگی های مورد نیاز مصالح سنگی استفاده می شود. همچنین برای جمع آوری اطلاعات موردنیاز جهت کنترل تولید سنگدانه های مختلف به نتایج این آزمایشات استناد می شود.

به منظور تصمیم گیری صحیح در مورد رابطه مابین تخلخل و تراکم، هم می توان از اطلاعات به دست آمده از آزمایش دانه بندی استفاده نمود.

آسفالت در جاده خاوران:

به دلیل این که آزمایش دانه بندی برای همه مصالح دپو شده امکان پذیر نیست، مجور هستیم از بین مصالح نمونه گیری انجام دهیم. در این رابطه باید دقت نمایید که به صورت کاملا تصادفی اقدام به نمونه گیری نمایید به طوری که نمونه انتخابی بتواند نمایانگر کل مصالح باشد. تعیین وزن نمونه ها هم نسبت به اندازه بزرگترین دانه انجام می شود و تعداد آنها هم به عواملی چون بحرانی بودن و تغییرات ویژگی های موردنظر وابسته است.
لوازم موردنیاز برای انجام آزمایش
دستگاه لرزاننده الک ها که برای لرزاندن مصالح استفاده می شود.
الک با شماره های مختلف برای استفاده در دستگاه
سینی الک برای زیر دستگاه
ترازوی دیجیتالی برای وزن نمودن نمونه ها
ظروف نایلونی
برس سیمی
نحوه انجام آزمایش
نخست باید الک های مناسب را برحسب نیازمان گزینش نماییم. سپس آنها را از بزرگترین از نظر سوراخ الک، به کوچکترین در داخل دستگاه جاگذاری نماییم و در آخر سینی الک را هم درون دستگاه قرار می دهیم. حالا وقت آن رسیده که مصالح سنگی بر روی الک بالایی دستگاه ریخته شود که مقدار آن هم با توجه به اندازه های استاندارد تعیین می گردد.

حالا درپوش الک را بر روی الک بالایی بگذارید و سپس دستگاه را روشن نمایید. تقریبا 2 دقیقه زمان مناسبی است تا مطمئن شوید که دیگر دانه ای بر اثر لرزیدن الک ها از آنها عبور نمی کند ولی این زمان متغیر است و می تواند کم یا زیاد شود.

اکنون باید وزن دقیق دانه های بر جای مانده در هر الک را با استفاده از ترازوی دیجیتالی، اندازه گیری نمایید و این مقادیر را یادداشت کنید.
اکنون نوبت به محاسبه می رسد. بایستی درصدهای کل باقی مانده، درصدهای عبور کرده و درصد دانه ها با سایزهای متفاوت را البته در دقت 1/0 درصد نسبت به وزن کل نمونه اولیه تعیین و محاسبه گردد.
بعد از محاسبه دقیق باید گزارش آزمایش نوشته شود. گزارشی که تهیه می شود بر اساس ویژگی هایی که در مورد مصالح سنگی نیاز داریم، می تواند موارد زیر را در برداشته باشد:
درصد کل مصالحی که از هر الک رد شده است.
درصد کل مصالحی که بر روی هر الک به جا مانده است.
درصد مصالحی که مابین الک های کنار هم به جا مانده است.
شرکت ایزوگام نوین تجربه درخشانی در زمینه اجرای آسفالت در جاده خاوران و در حالت کلی در تهران دارد. شما می توانید در صورت نیاز با مراجعه به یکی از نمایندگی های شرکت اطلاعات زیادی را در این زمینه به دست بیاورید.

Rate this post

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *