مخاطبین عزیز، جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد نصب ایزوگام روی ایزوگام قدیمی، در این مطلب با ما همراه باشید. در حالت کلی عمر مفید یک ایزوگام در حدود ۱۵ سال می باشد و پس از مدتی ممکن است آسیب هایی نظیر ترک خوردگی، طبله کردن ایزوگام، شکاف، پارگی، جمع شدگی، انبساط و انقباض شده در آن ایجاد شده و یا به طور کامل کنده شود و به این ترتیب کیفیت و کارایی خود را از دست بدهد. در این شرایط پس از بررسی وضعیت ایزوگام، یکی از راه حل های موجود برای برطرف کردن خرابی ها، روش نصب ایزوگام روی ایزوگام قدیمی است.

نحوه نصب ایزوگام روی ایزوگام قدیمی

اگر چه نصب ایزوگام روی ایزوگام قدیمی، دارای معایبی نیز هست، اما اگر توسط افراد ماهر و با رعایت تمامی مراحل و نکات مورد نیاز انجام گیرد، از ایجاد خسارات بیشتر در عایق کاری جلوگیری می کند. شرکت ایزوگام نوین که برترین نمایندگی فروش و نصب ایزوگام در تهران  و کرج می باشد، اجرای ایزوگام روی ایزوگام قدیمی را توسط بهترین نصابان تهران و کرج و با استفاده از بهترین برندهای ایزوگام، به بهترین شکل و با کمترین هزینه برای شما عزیزان به انجام می رساند. مراحل مختلف اجرای ایزوگام روی ایزوگام قدیمی و نکات مهمی که در این روش باید رعایت گردند، عبا تند از:

۱) پاک کردن سطح مورد نظر از هرگونه آلودگی

پیش از نصب ایزوگام جدید، حتما باید سطح ایزوگام قبلی با استفاده از آب و جارو، به خوبی شسته شود و پس از پاک شدن گرد و غبارهای آن، سطح مورد نظر باید کاملاً خشک شود. توجه داشته باشید که در صورت باقی ماندن هر گونه آلودگی بر روی سطح و یا مرطوب بودن آن، مانع از چسبیدن رول های ایزوگام به هم شده و نصب ایزوگام بر روی ایزوگام قبلی به درستی انجام نخواهد شد.

۲) ترمیم ایزوگام قدیمی

در مرحله ی دوم باید سطح ایزوگام قدیمی بررسی گردد و در صورتی که قسمت هایی که دچار خرابی یا فرسودگی هستند، قابلیت تعمیر دارند، باید ترمیم و لکه گیری شوند، اما بخش هایی که قابل تعمیر نیستند، باید برش داده و جدا شوند.

۳) یکدست کردن سطح مورد نظر

به دلیل اینکه چند سال از زمان نصب ایزوگام قبلی می گذرد، ممکن است ترک ها و درزهایی بر روی آن وجود داشته باشند، که این ترک ها و درزها باید با استفاده از قیر پر شوند و سطح عایق قدیمی جهت ایجاد چسبندگی بهتر باید به طور کامل صاف و یکدست گردد.

۴) رفع برآمدگی های ایزوگام قبلی

ممکن است ایزوگام قدیمی در اثر عواملی از جمله نصب غیر اصولی، طبله کرده باشد و دارای برآمدگی هایی باشد که به منظور صاف و یکدست شدن سطح مورد نظر، این برآمدگی ها نیز حتما باید رفع شوند.

۵) چسباندن قسمت های کنده شده

توجه داشته باشید که پیش از نصب ایزوگام جدید، حتماً باید تمامی قسمت های ایزوگام قدیمی کاملاً به سطح زیرین آن چسبیده باشد و در صورتی که قسمت هایی از آن با گذشت زمان و به دلایل مختلف کنده شده باشد، حتما باید مجددا با استفاده از حرارت به صورت کامل به سطح زیرین آن چسبانده شود.

۶) رفع قسمت های طبله کرده

در نصب ایزوگام روی ایزوگام قدیمی، اگر ایزوگام قدیمی طبله کرده باشد و داری پف کردگی هایی در سطح خود باشد، این قسمت ها باید با استفاده از کاتر، به شکل ضربدری برش داده شوند و مجددا به وسیله ی حرارت به خوبی چسبانده شوند. درزهای ایجاد شده بر اثر برش نیز باید با قیر کاملاً پر شوند.

۷) پاک کردن سطح عایق جدید

در مرحله ی آخر و پس از اتمام کار نصب ایزوگام جدید، سطح این ایزوگام باید به کمک آب و جارو به خوبی شسته شود تا سطح ایزوگام نصب شده نیز از هرگونه آلودگی و گرد و غبار پاک گردد.

معایب نصب ایزوگام روی ایزوگام قدیمی

توجه داشته باشید که نصب ایزوگام روی ایزوگام قدیمی دارای معایبی است که برخی از آن ها عبارتند از:

۱) چسباندن ایزوگام جدید بر روی ایزوگام قدیمی، موجب افزایش بار وارد شده بر سقف می گردد و از طرف دیگر موجب بالا رفتن وزن سازه ی مورد نظر می شود که این مسئله نیز به عنوان یک ایراد برای این روش محسوب می گردد.

۲) در این روش به دلایل مختلف احتمال کنده شدن و همچنین جداشدن لایه های مختلف ایزوگام، از جمله کنده شدن لایه های زیرین از سطح مورد نظر و یا جدا شدن لایه های جدید از لایه های زیرین وجود دارد.

قیمت نصب ایزوگام روی  ایزوگام قدیمی در تهران و کرج

در نصب ایزوگام روی ایزوگام قدیمی، یکی از مسائل مهم جهت افزایش چسبندگی عایق، مناسب بودن شرایط آب و هوایی در زمان نصب می باشد که به این منظور حتما باید باید روز های نسبتاً گرم و بدون بارش برای نصب انتخاب شوند. از طرف دیگر با توجه به این که اجرای ایزوگام بر روی ایزوگام قدیمی کار نسبتا مشکلی است و نیاز به تخصص و مهارت بالایی دارد، توصیه می کنیم که این کار را به ایزوگام کارهای با تجربه بسپارید. در همین راستا شرکت ایزوگام نوین در کلیه ی نمایندگی های خود در تهران و کرج از ماهرترین نصابان خود جهت نصب ایزوگام روی ایزوگام قدیمی استفاده کرده و این کار را به صورت کاملا تضمین شده برای شما به انجام می رساند.

Rate this post

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *