قیر گونی اندیشه

قیر گونی اندیشه با داشتن تیم پشتیبانی کاردان، آماده خدمات رسانی به همشهریان محترم می باشد.

تیم متخصصین قیر گونی اندیشه در تلاشند تا با ارائه اطلاعات در زمینه قیر گونی شما را در تصمیم نهایی درست همراهی کنند.

ابتدا به بررسی ساختار قیر گونی میپردازیم؛

قیر گونی چیست؟!

قیر گونی ترکیبی از قیر و گونی است که برای پوشاندن و عایق کاری قسمت هایی مانند پی سازی، سرویس بهداشتی، حمام، آشپزخانه و پشت بام ساختمان ها و به طور کلی قسمت هایی از ساختمان که دارای آبراه هستند استفاده می گردد.

شروع کار متخصصین قیر گونی اندیشه بدین صورت است که ابتدا مکان لوله های بخاری، کف شوی و هواکش ها را مشخص کرده سپس سطح کار را ریسمان کشی میکنند، در نهایت وقتی که سطح کار کاملا صاف و یک دست شد، قیر را به وسیله گونی ثابت می کنند بدین گونه که گونی را در بین لایه های قیر گذاشته تا موجب انسجام و پایداری قیر گونی گردد. قیر گونی به دو روش تک لایه و دو لایه انجام می شود و نباید ضخامت قیر گونی ها از دو تا سه سانتی متر بیش تر باشد.

هم چنین باید توجه داشت که آهک و شفته آهکی موجب فساد قیر شده و قیر را از بین می بر‌د؛ به همین دلیل نباید روی این ملات ها قیر گونی انجام شود و حتما باید ملات زیر قیر گونی از ماسه سیمان باشد و شیب هدایت آب به داخل آبراه ها را نیز بررسی نمود تا ما بین سه تا پنج درصد باشند.

شرایط آب و هوایی دخیل در فرآیند قیر گونی:

شرایط آب و هوایی در تعیین نوع قیر مصرفی بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که قیر باید بتواند در زمستان و آب و هوای سرد تا دمای صد و بیست درجه سانتی گراد و در آب و هوای گرم تا دمای حداقل شصت درجه سانتی گراد باشد.

متخصصین قیر گونی اندیشه پس از اتمام عایق کاری از یک لایه بتن آسفالتی استفاده می کنند که ضخامت این بتن آسفالتی باید حداقل دو سانتی متر بوده و نباید قیر های مصرفی را با حرارتی بیش از صد و پنجاه درجه سانتی گراد گرم کرد چون قیر در دما و حرارت بالا تجزیه شده و خصوصیات خود را از دست می دهد.

قیر تا زمانی که گرم و روان است می توان از آن استفاده نمود و غلظت آن باید به گونه ای باشد که بتواند در الیاف گونی نفوذ کرده و با یک نسبت مساوی در تمام سطوح جذب شود.

انواع قیر

قیر در دمای عادی محیط، در حالت جامد یا نیمه جامد است که بر اثر حرارت دیدن، روان یا به اصطلاح آب می شود. قیر ها به سه دسته تقسیم می شوند :

قیر طبیعی:

این قیر از معدن استخراج می شود و از مشتقات نفت خام است که با راه یابی به سطح زمین و نهفته شدن در فضایی مناسب و خشک شدن در آن مکان به وجود می آید.

قیر ساختگی:

این قیر دست ساز از پالایش نفت خام به دست می آید، با تقطیر نفت خام، قیر جامد به دست می آید که بر حسب درجات نفوذ پذیری تقسیم بندی می گردند؛ که این درجات نفوذ پذیری در ایران ده تا سیصد درجه می باشد.

قیر های جامد اکسیده شده (دمیده) :

از دمیدن هوای داغ با درجه حرارت دویست تا سیصد درجه سانتی‌ گراد به وسیله لوله های منفذ دار به محفظه حاوی قیر خالص در مرحله آخر عمل تصفیه به دست می آید. که بر اثر انجام این فرآیند اتم های هیدروژن موجود در مولکول های هیدروکربن های قیر با اکسیژن هوا ترکیب شده و آب ایجاد می کنند.

درجه نفوذ پذیری قیر دمیده شده نسبت به قیر خالص کم تر است اما درجه نرمی بیش تری دارد و از حساسیت کم تری نسبت به تغییر دما برخوردار است.

از این مدل قیر بیش تر برای ساختن ورق های پوشش بام و اندود کاری استفاده می شود.

تیم متخصصین قیر گونی اندیشه برای عایق گونی در هر متر مربع از دو کیلو گرم قیر روان هفتاد – شصت برای لایه زیرین و برای لایه های بعدی پس از کشیدن یک لایه گونی یک و نیم کیلو گرمی، از مخلوط شصت – هفتاد و پانزده – نود به مقدار و نسبت مساوی از هر دو و به صورت کاملا روان و یک نواخت استفاده می ‌شود.

در آخرین مرحله مقدار یک و نیم کیلو گرم لایه از مخلوط هفتاد و پنج درصد قیر مذاب پانزده – نود و بیست و پنج درصد قیر مذاب شصت – هفتاد اجرا می شود.

باید توجه داشت که در آخرین لایه قیر اندود از قیر شصت – هفتاد استفاده نمی شود زیرا در هوای گرم تابستان یا حرارت زیاد محیط ایجاد روندی کرده و آسفالت را ترک می کند و این روان شدن و راه افتادن قیر ممکن است باعث گرفتگی آبراه ها و ناودان ها شود .

در صورتی که آسفالت کم تر از مقدار معین آن پخش شود، باعث ایجاد ترک هایی به صورت طولی از مسیر های هم پوشانی چتایه ها شده که موجب نفوذ آب زیر آسفالت می گردد.

چرا ایزوگام نوین؟

ایزوگام نوین با داشتن متخصصینی ماهر، سعی دارد تا شما را از قیر گونی و ایزوگام بی نیاز سازد. در نظر داشته باشید که ایزوگام اندیشه نیز یکی از نمایندگی های ایزوگام نوین می باشد.

ایزوگام اندیشه با به کار گیری تیمی ماهر در زمینه ایزوگام و قیر گونی، می تواند مجری خوبی برای قیر گونی ساختمان شما باشد.

قیر گونی اندیشه با بیش از یک دهه تجربه، در صدد است تا پاسخ گوی شما مشتریان عزیز باشد. در صورتی که قصد دارید از قیر گونی در ساختمان خود استفاده نمایید، حتما سری به قیر گونی اندیشه بزنید.

تبحر و مهارت تکنسین های قیر گونی اندیشه، می تواند خیال شما را از بی نقص اجرا شدن قیر گونی آسوده سازد. تنها کافی است به قیر گونی اندیشه مراجعه کرده و در خواست خود را مطرح نمایید.

Rate this post

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *