عایق های نامرغوب

محبث مرغوبیت و کیفیت در تولید عایق را با معرفی پیشینه و همچنین شناخت مواد اولیه مصرفی در مطالب درج شده ی قبل را با بیان جزئیات عرض نمودیم .

در این مقاله خواهیم کوشید به علل پیدایش و گرایشات تولید کنندگان به تولید محصولات اینچنینی پرداخته و صدمات زیان بار حاصله را یاد آوری نماییم .

به زبان ساده ای‌ می توان گفت بروز چنین پدیده ای در یک صنعت از جهات مختلفی نیاز به بررسی و کاوش داشته و علل گرایشات تولید کنندگان به لحاظ مناطق جغرافیایی و شرایط اقتصادی متفاوت می باشد .

به زبان ساده تر وقتی تولید کالای بی کیفیت و یا به حداقل رساندن محصول از نظر کیفی مطرح می شود که بازار مصرف با التهاب مواجه شده و تقاضای افراد سود جو جهت ارائه کالای مشابه با قیمت ارزان تر در دستور کار قرار میگیرد.
عمدتا مسله تولید عایق های نامرغوب نتیجه ی ضعف واحد های تولیدی در عملکرد و توان ورود به عرصه ی رقابت می باشد .
واحدهای تولید کننده این معضل عمدتا از نظر مالی ضعیف و در شرایط بحران بسر می برند که در این میان فرصت طلبی و سو استفاده افراد سودجو مزید بر علت شده و مسئله تولید ایزوگام نامرغوب مطرح می گردد .

جهت تماس با شماره های زیر اقدام نمایید:

09123495288 – 09353495288

ایزوگام نامرغوب

در کوتاه مدت با بر هم زدن ثبات و نظم بازار این شرکتها بعضا به فروش خوبی دست پیدا می کنند که صد البته مقطعی بوده و در یک بازه زمانی مشخص باز خورد های منفی و تبعات آن ملموس خواهد بود .
به عنوان مثال شرکتهای فعال سالهای قبل را معرفی می کنیم که امروز با مبالغ سنگین بدهی ورشکست شده و از چرخه کنار گیری نموده و تعطیل می باشند ‍.

در سالهای اخیر برخی شرکتهای تولید کننده عایق از رسالت خود مبنی بر تولید کالای استاندارد و با کیفیت دوری جسته و به دلایل مختلف به سمت و سوی تولید کالای نامرغوب رفته اند .
از جمله دلایل بروز این مسئله صدور مجوزهای تاسیس کارخانه ایزوگام بیش از حد نیاز در کشور بوده که اغلب این مجوزها در نقاطی از کشور صادر و منجر به پیدایش کارخانه هایی بدون نظارت شد که البته بسیاری از آنها تعطیل شدند و عده ای هم که باقیمانده اند در تلاش برای بقای خود در حال دست و پا زدن هستند و برای ادامه فعالیتشان ناچار به تولید ایزوگام های نامرغوب رو آورده اند .
سازمان استاندارد نیز بر فعالیت این واحدها نظارت مفیدی ندارد؛ چرا که تولید عایق امری تخصصی بوده و عموما کارخانجات پراکنده در سطح کشور از تخصص لازم بهرهمند نمی باشند .

جهت تماس با شماره های زیر اقدام نمایید:

09123495288 – 09353495288

عایق های نامرغوب

نگاه تولید کنندگان خرد به موضوع تولید عایق عمدتا نگاهی سطحی بوده و با تصور اینکه با مقداری قیر و ضایعات گونی و پودر تالک میشود ایزوگام تولید کرد و باید به هر قیمتی فروخت در حال فعالیت بوده و یا وارد عرصه تولید عایق میشوند .
این دسته کارخانجات دارای ضعف های بسیاری هستند که از حوصله بحث حاضر خارج می باشد اما صدمات وارده از سوی این واحدها را نمی توان نادیده گرفت .
اینگونه واحدها به مصرف مواد ضایعات لجن اسیدی برای پایین آوردن قیمت تمام شده خود روی آورده و از هیچ تقلبی در راستای تولید ایزوگام فرو گذار نمی کنند .
تولید عایق با وزن کم – ضخامت کم – چسبندگی کم و بستر ضعیف از جمله موارد بارز می باشد .

آنجا که موارد بسیار متعددی در بازار موجود می باشد از شما سروران گرامی استدعا داریم هنگام خرید و مصرف کالای با اصالت خریداری نمایید .برای کمک به اقتصاد خانواده و کمک به صنعت ملی از صنعتگران واقعی همایت کنیم تا حقوق مصرف کنندگان محترم ارج نهاده شود .

از دوستان تقاضا داریم مطالب ما را نشر دهند .

Rate this post

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *