مقاله ی بررسی شرایط تولید عایق رطوبتی

گستره ی مناطق مختلف جغرافیایی با شرایط ناهمگون آب و هوایی مناطق مختلف ، طی فواصل زمانی در طول سال ایجاب می نماید که یک واحد تولید کننده ی عایق رطوبتی در طول سال نتواند پیوسته به یک روش اتکفا نموده و از یک نوع فرمول برای تولید کالا در کل مدت یک سال استفاده نماید .
چرا که تولید عایق رطوبتی بر پایه ی معیار پخت شیره با در نظر گرفتن چند فاکتور اساسی که در متن به آنها اشاره شد صورت می پذیرد .

برابر تعریف استاندارد هر نوع عایق رطوبتی تولید شده می بایست با شرایط جوی منطقه مصرف همخوانی داشته و در شرایط نامساعد جوی آن منطقه پایدار باقی بماند.

از این رو تفاوت های بسیاری در محصولات تولید شده یک شرکت برای مناطق مختلف آب و هوایی به چشم میخورد ، اصلی ترین اتفاقی که در این راستا رخ میدهد این است که کارخانجات پیوسته در حال تولید کالای نامتعارف در نوسان قرار دارند .
اغلب شرکتها در سالهای اخیر یک محصول خود را به عنوان کالای مرغوب تولید می کنند و در کنار آن با ثبت نام های مختلف و افزودن پسوند و پیشوند بدان سعی در ایجاد تشابه اسمی نموده و در زمینه ی تولید کالای نامرغوب با نام های متفرقه فعالیت داشته و در حال گسترش دامنه ی فعالیت هایشان در این راستا هستند .
چنان فرآیند تولید و فروش کالای نامرغوب از سوی کارخانجات رونق یافته است که به ندرت می توان شرکتی را از این قاعده مستثنی دانست .
این عامل یکی از آفت های مهلک صنعت عایق کشور محسوب می شود .

جهت تماس با شماره های زیر اقدام نمایید:

09123495288 – 09353495288

بدلیل فراوانی و تنوع مواد اولیه عایق رطوبتی و قابلیت اختلاط انواع مواد در پایه ی قیر و الخصوص دمیده این امکان برای تولید کنندگان به سهولت فراهم است که از هر نوع مواد ضایعاتی در بیس اصلی استفاده نمایند .
این امر با هدف کاهش قیمت تمام شده در دستور کار کارخانجات قرار گرفته و با سرعت زاید الوصفی در حال وقوع می باشد .

روند تولید عایق رطوبتی نامرغوب با نشان استاندارد یک واقعیت تلخ در جامعه ی صنعت عایق کشور بوده و مسائل مختلفی را تحت الشعاع خود قرار می دهد .

پرسش :
چگونه یک مصرف کننده که هیچ اطلاعاتی در مورد عایق رطوبتی ندارد می تواند کالای مناسب و مورد نیاز خود را تشخیص بدهد ؟

پاسخ این پرسش بسیار روشن است .

اولین راه توجه به علامت استاندارد درج شده بر روی محصول می باشد .

(مباحث دیگر خارج از حوصله ی این متن است)

جهت تماس با شماره های زیر اقدام نمایید:

09123495288 – 09353495288

ایزوگام در بهارستان

اینجا به سادگی می توان عنوان نمود که یک مصرف کننده نهایی با اعتماد به نشان استاندارد ملی اقدام به خرید یک کالای نامرغوب می نماید و در حقیقت فریب می خورد و پس از اینکه با مشکلات دیگر مواجه می گردد در نتیجه اعتماد مصرف کننده به علامت و نشان استاندارد سلب شده و اعتبار استاندارد ملی زیر سوال می رود .
حال در این میان چه افرادی ، به چه میزان مقصرند ؟ چه اهدافی را دنبال می کنند ؟ و مهمتر از همه چه کسی باید پاسخگوی حق تضعیع شده ی مصرف کننده نهایی باشد ؟

از دیر باز شرکت های تولید کننده عایق رطوبتی عملکرد نامطلوب محصولات خود را نزد یکی از شرکتهای بیمه گذار به مدت معلوم بیمه نموده و بیمه نامه را در اختیار مجری یا نماینده شرکت قرار می دهند .
(این مورد به تنهایی یک سر فصل مفصل برای بیان جزئیات و شفاف سازی بشمار می رود )
در حقیقت این بیمه نامه ها یک شگرد برای فریب مصرف کننده بوده و در صورت بروز مشکل شرکت بیمه گذار و بیمه گر با همسویی قابل توجهی نسبت به فرار از پاسخگویی در اسرع وقت اقدام نموده و در نهایت شخص مصرف کننده یا مجری ایزولاسیون را با طرق مختلف محکوم نموده و مقصر جلوه می دهند .
البته این سناریو بیشتر به سود شرکتهای بیمه می باشد و آنها با ترفندهای خاص از پرداخت خسارت شانه خالی کرده و از زیر بار مسئولیت خویش به خوبی خارج می شوند .

تولید کالای نامرغوب
سوء استفاده از نشان استاندارد
فریب اذهان عمومی با صدور بیمه نامه و ضمانت نامه
تضعیع حقوق مصرف کننده

جهت تماس با شماره های زیر اقدام نمایید:

09123495288 – 09353495288

ایزوگام دلیجان در تهران

تنها گوشه ای از این واقعیت تلخ می باشد که تولید کالاهای نامرغوب دارای نشان استاندارد در سطح جامعه رقم زده است .

تولید یک مقوله ی چند جانبه است و در حقیقت می توان آنرا یک فعالیت پر تنش نامید .
بدلیل فراوانی و تنوع مواد اولیه در امر تولید عایق ، یک واحد تولیدی صرف نظر از بحث کیفی از انواع مواد نفتی و مواد پایین دستی پالایشگاهی خام و همینطور ضایعات انواع پلی اتیلن ، پلی یورتان ، پلی پروپیلن و… می تواند در فرآیند فرآوری خود استفاده نماید .

استفاده از ضایعات مواد پلیمر و کو پلیمر ها نه تنها در فرآیند تولید مشکلی ندارد بلکه به بهبود کیفی محصول نهایی نیز تاثیر مسقیم می گذارد .
البته نکته ی حائز اهمیت اینست که بالا بودن قیمت این مواد نسبت به قیر و مواد مشابه تمایل برای مصرف آنها را کاهش داده و عموما شرکتها در صدد هستند بهای تمام شده شان را کاهش دهند .
کاهش بهای تمام‌ شده ی کالا با کاهش کیفیت محصول رابطه ی مستقیم دارد .

شایان ذکر است در برخی موارد شاهد گران فروشی از سوی تولید کنندگان نیز هستیم ؛ بدین ترتیب که با درج مشخصات یک محصول عادی را بعنوان یک کالای پلیمری معرفی نموده و در برخی موارد با اندک کیفیت نسبی موفق به عرضه آن بجای کالای اصل شده و بهای نامتعارفی را از خریدار دریافت می نمایند .
در واقع کالای ارائه شده ارزش واقعی قیمت پرداختی جهت خرید آنرا نداشته و بعبارتی ساده تر محصول به آن مبلغ نمی ارزد ، کما اینکه از نظر کیفی در سطح عالی نبوده اما نامرغوب هم نیست.
از نمونه های بارز این مطلب شرکتهایی مانند بامگستر ۱۱۷ ، شرق ۶۷۳۶ ، آذربام تبریز ، سینابام ، بام گام عایق ، شهربام عایق ، سراپوش ، آذر گام تبریز و … اشاره کرد . ( لازم است خاطر نشان کنم این شرکتها همواره در مسیر تولید کالای با کیفیت و نسبتا مرغوب پرچمدار بوده اند اما محصولات تولیدی سالهای اخیر شان با کالاهای قبل کاملا متفاوت بوده و در برخی موارد کالای تولیدی شان در بازار به دور از شان این شرکت ها دیده میشود . امید است بیان این مبحث تلنگری باشد برای پیشرفت و تعالی این بزرگواران در عرصه ی تولید عایق کشور)

جهت تماس با شماره های زیر اقدام نمایید:

09123495288 – 09353495288

ایزوگام حامی شرق

Rate this post

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *