آسفالت در پرند

آسفالت در پرند
آسفالت در پرند

در این مقاله برآنیم تا شما را با علت و نحوه دانه بندی مصالح سنگی در آسفالت آشنا نماییم. استحکام و دوام آسفالت تهیه شده و علاوه بر آن توان باربری آسفالت از عوامل مختلفی می تواند تاثیرپذیر باشد که می توان به مواردی چون نوع مصالح سنگی، نحوه تولید آسفالت، نوع قیر و البته مقدار آن، دانه بندی مصالح سنگی و … اشاره نمود.

همان طور که ذکر شد یکی از عوامل موثر، دانه بندی مصالح سنگی می باشد که کیفیت آسفالت را تا حد زیادی می تواند تغییر دهد. به همین دلیل بر روی این موضوع باید دقت لازم را بنمایید واز آزمایش هایی که در این رابطه انجام می شود کمک بگیرید.

در این گونه آزمایشات هدف دانستن درصد وزنی دانه هایی در درون مخلوط مصالح است که اندازه یکسانی داشته باشند. برای تعیین دانه بندی مصالح بایستی نخست آزمایش آن را انجام دهید و بر اساس نتیجه به دست آمده منحنی آن را رسم نمایید.

در فرایند دانه بندی مصالح سنگی برای انجام آزمایش از الک هایی با سری های متعدد استفاده می شود. شماره این سری ها عبارتند از : 200No، 100No، 50No، 30No، 8No، 4No، 8/3، 2/1، 4/3، 1

الک شماره 200 برای مصالح ریزتر به کار می رود که به طور تخصصی به آن فیلر هم گفته می شود. با توجه به اندازه الک های ذکر شده در بالا باید اضافه نماییم که الک شماره یک که برای مصالح دانه درشت مناسب است در بالا قرار دارد و الک شماره 200 در پایین ترین قسمت قرار دارد.

 

آسفالت در پرند:

 

برای انجام دانه بندی روال کار به این صورت است که الکی که بزرگترین سوراخ را دارد، در بالاترین قسمت قرار می گیرد و به ترتیب مابقی الک ها زیر آن قرار خواهند گرفت به عبارتی الک ها از بالا به پایین و از بزرگ به کوچک جاگذاری می شوند، به طوری که در پایین ترین مکان سینی یا همان الک فیلر جاگذاری می شود.

اگر به نام های الک ها در بالا توجه نمایید نامگذاری آنها بر دو اساس انجام گرفته است به این صورت که الک هایی که مناسب مصالح دانه درشت تر هستند بر اساس اندازه سوراخ الک به اینچ و الک هایی که مناسب مصالح دانه ریز هستند هم بر اساس تعداد سوراخ آنها در هر اینچ طول آن، نام گذاری شده اند.
اصولا دانه بندی مصالح سنگی برای اجرای آسفالت و به طور خاص برای اجرای آسفالت در پرند به عوامل متعددی وابسته می باشد که از جمله این موارد می توان به ضخامت لایه موردنظر، نوع رو سازی، نوع لایه موردنظر، محل قرارگیری لایه در روسازی، سایز بزرگترین دانه که در مصالح سنگی موجود است اشاره کرد.

بازه مناسب برای دانه بندی در آئین نامه های فنی تعیین شده است که غالبا متشکل از دو نمودار دانه بندی می باشد که نمودار دانه بندی مصالح موردنظر شما باید مابین این دو نمودار قرار بگیرد. هرچه نمودار ترسیمی شما به وسط دو منحنی آئین نامه نزدیک تر باشد، نشانه خوبی خواهد بود.
شرکت ایزوگام نوین همواره سعی نموده است تا با اجرای کارهایی باکیفیت مثلا در مورد آسفالت در پرند، میزان رضایتمندی مشتریان را بالا ببرد. شرکت ایزوگام نوین نمایندگی های متعددی دارد که آماده ارائه خدمات به شما می باشند. این شرکت برای انجام کارهای عملیاتی خود از مواد اولیه مرغوب و درجه یک استفاده می نماید.

در صورتی که قصد انجام آسفالت در پرند را دارید شرکت ایزوگام نوین و کادر مجرب و کاربلد آن می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. قیمت آسفالت هم به عوامل مختلفی بستگی دارد که این شرکت خدمات خود را با کمترین قیمت ارائه می نماید. البته در بازار کنونی نوساناتی در قیمت مواد اولیه وجود دارد که با مراجعه به یکی از نمایندگی ها می توانید از قیمت به روز مطلع شوید.

Rate this post

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *