آسفالت در شهران

آسفالت در شهران
آسفالت در شهران

 

آسفالت در حالت کلی به سه گروه تقسیم می شود: آسفالت حفاظتی، آسفالت گرم و آسفالت سرد.
در این مقاله قصد داریم تا اختصاصا به تشریح و توضیح یکی از مواد اصلی و اولیه ای که در تهیه آسفالت سرد از آن استفاده می شود یعنی قیر بپردازیم. شرکت ایزوگام نوین در مورد آسفالت در شهران توانسته است تاکنون کارهای بسیار با کیفیت و مطلوبی را انجام دهد. شرکت ایزوگام نوین امیدوار است شما را با مطالعه این مقاله در مورد آسفالت در شهران راهنمایی نماید.
در مورد آسفالت مطالب زیادی گفته شده است بنابراین در این مجال برآنیم تا در مورد قیر که بخش اصلی در آسفالت است و به طور خاص در مورد قیر مصرفی در آسفالت سرد مطالبی را عنوان نماییم.
قیرهای محلول: سرعت عمل آمدن و گیرش در قیرهای محلول یا به عبارتی روند تصعید و تبخیر مواد فرار در قیر، تابع عوامل مختلف و متعددی است. از جمله این عوامل بایستی به موارد زیر اشاره نمود:
رطوبت نسبی محیطی که قرار است آسفالت در آنجا اجرا شود، قیری که از آن برای کار استفاده می شود و البته نوع و درجه آن، باد، دمایی که در آن قیر با سنگدانه ها مخلوط می شود و تغییرات دمای محیطی که آسفالت در آن محیط انجام می شود در طول مدت زمان آسفالت کاری.
هر چه مواد حلال در قیر مورد استفاده، سبک تر انتخاب شوند مثلا از قیرهای زودگیر استفاده شود، این مواد با سرعت بیشتری شروع به تصعید شدن می نمایند. این موضوع فرایند گیرایی قیر را تسریع نموده و نتیجه خوبی خواهد داشت. عکس این موضوع هم صادق است یعنی هر قدر دمای محیط پایین تر باشد، و علاوه بر آن هوا هم سردتر بوده و رطوبت نسبی هم بالا باشد، از سرعت گیرایی قیر کاسته شده و مدت زمان لازم برای آن هم بیشتر خواهد شد.

 

آسفالت در شهران:

 

قیرآبه ها: فرایند سفت شدن قیر و به وجود آمدن خاصیت چسبندگی کامل در آن به عواملی همچون نوع قیرآبه و بخار شدن آبی که در آن وجود دارد، درصد آبی که توسط سنگدانه ها جذب می شود و در نهایت به فشار فیزیکی که به مخلوط آسفالت وارد می شود، بستگی دارد. می توان تضمین کرد که در صورتی که آسفالت در شهران در شرایط محیطی مطلوبی انجام شود، فرایند تبخیر آب تسریع یافته و بنابراین سرعت عمل آمدن کامل قیر هم بیشتر خواهد شد. عواملی از قبیل سردی هوا، وجود رطوبت زیاد و یا بارندگی درست بعد از پخش قیر می توانند مانع از تسریع در سفت شدن به موقع قیر شوند. قیرهای آنیونیک بیشتر از قیرهای کاتیونیک از شرایط جوی تاثیر می گیرند. به منظور گرفتن نتایج بهتر شرکت ایزوگام نوین پیشنهاد می نماید برای اجرای آسفالت در شهران، شرایط محیطی را همیشه یک عامل مهم و اساسی به حساب بیاورید. شرکت ایزوگام نوین به منظور اجرای آسفالت در شهران خصوصا آسفالت سرد تنها از قیرهای کندشکن و دیرشکن استفاده می نماید.
قیرهایی که برای تهیه آسفالت سرد استفاده می شود بر اساس عواملی چون نوع آسفالت سرد یا به عبارتی نسبت به روش مخلوط شدن قیر و سنگدانه ها، شرایط موجود در منطقه، دانه بندی مصالح، عمر طراحی و البته مدتی که آسفالت پیش از مصرف قرار است انبار شود، برگزیده می شود. در انتخاب قیر مناسب برای آسفالت در شهران بایستی به نکات زیر هم توجه گردد:
1- خصوصیات قیر
2- کندروانی قیر
3- دانه بندی مصالح
در این خصوص اشاره می کنیم که شرکت ایزوگام نوین با استفاده از بهترین و مرغوب ترین مواد اولیه قادر است عملیات آسفالت در شهران را به بهترین شکل ممکن اجرا نماید. به دلیل نوسانات قیمت نمی توان قیمت ثابتی برای اجرای آسفالت در شهران ارائه نمود ولی شما می توانید با مراجعه به یکی از نمایندگی های شرکت ایزوگام نوین از قیمت روز این خدمات مطلع شوید. ‫

Rate this post

Comments are disabled.