كندن ايزوگام قديمي – براي كندن ايزوگام قديمي در فصل مناسب یعنی تابستان یا اوایل پاییز اقدام به ایزوگام کردن پشت بام کنید، اما این هم به خاطرداشته باشید که هوای خیلی گرم یا خیلی سرد در نصب ایزوگام نتیجه خوبی را در پی ندارد.

وقتی از ایزوگام در مدت زمان طولانی استفاده می‌کنید گرد و خاک بین روزنه‌های ایزوگام قرار می‌گیرد، خاک گرفتن باعث می‌شود تا ایزوگام جدید به خوبی چسبیده نشود. پس بهتر است قبل از هرگونه اقدام سطح را به خوبی بشویید. وقتی سطح شسته می‌شود فرورفتگی‌ها هم نمایان می‌شوند.

در این هنگام نصاب ایزوگام به خوبی می‌داند که کدام قسمت‌ها نیاز بیشتری به زیرسازی دارد. بعضي مواقع وقتی از ایزوگام در مدت زمان طولانی استفاده می‌کنید گرد و خاک بین روزنه‌های ایزوگام قرار می‌گیرد، خاک گرفتن باعث می‌شود تا ایزوگام جدید به خوبی چسبیده نشود. پس بهتر است قبل از هرگونه اقدام سطح را به خوبی بشویید. وقتی سطح شسته می‌شود فرورفتگی‌ها هم نمایان می‌شوند. در این هنگام نصاب ایزوگام به خوبی می‌داند که کدام قسمت‌ها نیاز بیشتری به زیرسازی دارد.

برای جدا کردن ایزوگام از پشت بام روش مخصوص به خود را دارد، به این صورت که باید از طریق شعله مخصوص ایزوگام کاری سطح حرارت ببیند. سپس ایزوگام قدیمی به واسطه حرارت دیدن آب می‌شود. در این هنگام باید از طریق خمیر پرایمر سطح را برای ایزوگام جدید بازسازی کنید.

برای جدا کردن ایزوگام از پشت بام به ابزارهایی چون : کپسول گاز، شیلنگ مخصوص، شعله افکن مخصوص، دستکش عایق حرارت، کاتر برای جهت جدا کردن ایزوگام قدیمی از کف پشت بام نياز است. قبل از شروع عملیات ابتدا پشت بام را کاملا تمیز کنید برای این کار از جارو دستی کمک بگیرید پس از اینکه همه ی گرد و خاک و آشغال ها را جمع کردید اقدام به استفاده از کپسول گاز کنید.

کپسول گازی را که از قبل پر کرده و آماده کرده اید را به محل برده زیرا داشتن حرارت بالا برای کندن ایزوگام امری ضروری است. شیلنگ مخصوص که متراژ آن باید در حدود 5 متر باشد را به کپسول پر وصل نموده و شعله افکن را به سر شیلنگ وصل کنید. این شعله افکن دارای یک ژیگلور است که مقدار گاز خروجی را تنظیم می کند. برای ایمنی بیشتر بهتر است دستکش مناسب برای این کار را به دست داشته باشید تا از سوختگی و آسیب حرارت زیاد بر روی پوست شما جلوگیری کند. سطح ایزوگام را با حرارت شعله افکن گرم کنید در اثر این گرمای ایجاد شده قیر ایزوگام کم کم شروع به ذوب شدن می کند. در این حالت ایزوگام نرم و انعطاف پذیر می شود. وقتی نرم شد با کاتر ابتدای ایزوگام را به تدریج از کف پشت بام جدا کنید و جلو بروید تا ایزوگام از کف کاملا جدا شود.

دستگاه کندن ایزوگام در واقع کاتر مخصوص جدا کردن ایزوگام است و به شما کمک می کند تا کار جدا کردن ایزوگام از پشت بام را راحت تر انجام دهید.

Rate this post

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *