برای رسیدن به پاسخ این پرسش که چرا ایزوگام طبله می کند، در ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید تا دلایل طبله کردن ایزوگام را با هم بررسی کنیم.

از آن جایی که ایزوگام پوشش فوق العاده ای است، بنابراین یکی از مهمترین عایق های رطوبتی جهت حفاظت از سطوح گوناگون محسوب می شود که حتما باید در هنگام نصب آن، به تمامی نکات و استانداردهای موجود توجه شود تا ایزوگام نصب شده، کیفیت و کارایی مطلوبی داشته باشد و دچار مشکل نگردد. از جمله این که سطح زیرین ایزوگام باید با مصالح مناسب زیرسازی شود تا ماندگاری و استحکام بالایی داشته باشد. از طرف دیگر نصب ایزوگام نیز باید با دقت بالا و با توجه به شرایط جوی و محیطی موجود در محل اجرای پروژه و همچنین با توجه به شرایط سطح مورد نظر انجام گیرد، چرا که در صورت عدم رعایت نکات لازم در هنگام نصب ایزوگام، عایق نصب شده، در مدتی کوتاه‌ تر از عمر مفید آن، دچار آسیب هایی از جمله

  • پاره شدن ایزوگام
  • سوراخ شدن ایزوگام
  • باد کردن یا طبله کردن ایزوگام
  • خشک شدن ایزوگام

 خواهد شد. در این مطلب قصد داریم به علت طبله کردن ایزوگام و راه حل جلوگیری و همچنین روش های ترمیم آن بپردازیم.

دلایل طبله کردن ایزوگام

همانطور که می دانید ایزوگام باید بر روی یک سطح خشک و عاری از هر گونه رطوبت نصب گردد. بنابراین در صورت وجود رطوبت در سطح زیرین ایزوگام، در هنگام نصب ایزوگام و یا حتی در صورت نفوذ رطوبت به لایه های زیرین ایزوگام پس از نصب آن، به دلیل گرما و فشار ناشی از بخار آب موجود در زیر لایه های ایزوگام، ایزوگام مورد نظر از سطح زیرین آن جدا شده و به شکل نقاط باد کرده ای که به اصطلاح مناطق طبله کرده نامیده می شوند، ظاهر می شوند.

از این رو به منظور نصب ایزوگام، ابتدا باید یک زمان‌ مناسب برای اجرا و راه اندازی ایزوگام انتخاب شود، به طوری که در آن زمان، بارش باران و برف وجود نداشته باشد و سطح مورد نظر برای نصب ایزوگام کاملا خشک و بدون رطوبت باشد.

برخی مواقع به دلیل استفاده از ایزوگام نامرغوب، چسبندگی کافی بین ایزوگام و سطح مورد نظر ایجاد نمی گردد که در این شرایط به دلیل انبساط و انقباض ایجاد شده در سطح ایزوگام، ایزوگام مورد نظر در برخی از قسمت ها باد کرده و به اصطلاح طبله می کند؛ و یا در صورتی که نصاب ایزوگام در هنگام اجرای مراحل نصب ایزوگام، به درستی از حرارت بر روی لایه های ایزوگام استفاده نکند، ایزوگام مورد نظر پیش از چسبیدن به سطح زیرین آن، سفت شده و با در نتیجه  دچار مشکل طبله کردن خواهد شد. بنابراین پیشنهاد می کنیم که از همان ابتدا با مراجعه به معتبرترین نمایندگی ایزوگام در کرج و تهران و استفاده از ایزوگام درجه یک بهره گیری از تخصص ایزوگام کاران مجرب، نهایت تلاش برای رسیدن به بالاترین کیفیت ایزوگام در تهران و کرج انجام گیرد.

البته توجه داشته باشید که به هر دلیلی، با نفوذ آب به زیر ایزوگام، مشکل طبله کردن ایزوگام، برای ایزوگام مورد نظر به وجود می آید، بنابراین باید نکات فنی لازم به منظور جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت به زیر ایزوگام در نظر گرفته شده و تمهیدات لازم اندیشیده شود. در همین راستا شرکت ایزوگام نوین در تمامی مناطق تهران و کرج، با استخدام نصابان ایزوگام متخصص و کار بلد، کار نصب و راه اندازی ایزوگام را به صورت کاملا حرفه ای و مطابق با استانداردهای روز دنیا انجام می دهند تا عایق کاری انجام شده دارای بهترین کیفیت و کارایی بوده و طول عمر مفید طولانی داشته باشد و در طول عمر مفید بهینه ی آن، دچار مشکلاتی نظیر طبله کردن ایزوگام نیز نشده و موجب ایجاد هزینه های اضافی در سازه نگردد.

خدمات تعمیر ایزوگام طبله کرده

در شرایطی که ایزوگام سطوح مختلف، به هر دلیلی با مشکل باد کردن و یا به عبارتی با مشکل طبله کردن ایزوگام مواجه شود، باز هم می توان گفت که جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد، چرا که با ترمیم و لکه ‌گیری بخش های آسیب دیده، مشکل عایق کاری برطرف می گردد. شرایط کار به این صورت است که در صورتی که بخش‌ های طبله کرده، محدود باشند و رطوبت در بخش های گسترده ای در زیر ایزوگام وجود نداشته باشد، با جدا کردن و برش دادن قسمت‌ های آسیب دیده، می‌ توان پس از خشک شدن کامل این قسمت ها، ایزوگام جدیدی در این محل ها نصب کرد. اما در صورت گسترده بودن مناطق آسیب دیده،  این محل ها موجب خرابی کلی ایزوگام می شوند، در نتیجه ابتدا باید کل ایزوگام از سطح مورد نظر جدا شده و در صورت لزوم پس از انجام زیرسازی ایزوگام و خشک شدن محل نصب، اقدام به نصب و اجرای ایزوگام جدید گردد.

توجه داشته باشید که نصب غیر اصولی ایزوگام، از جمله مهم ترین دلایلی است که موجب ایجاد مشکلات متعددی در عایق کاری مورد نظر، از جمله طبله کردن ایزوگام می شود، از این رو توصیه می شود که توجه داشته باشید تا ایزوگام کار مجرب، تمامی تلاش خود را جهت زیرسازی ایزوگام به صورت کاملا صحیح انجام دهد تا چنین مشکلاتی به وجود نیاید. چرا که ایزوگام هایی که دچار ترک و سوراخ شدگی و در نتیجه طبله کردن ایزوگام شوند، طبیعتا هزینه های اضافی در پی خواهند داشت و حتی در صورت عدم ترمیم به موقع آن ها، خسارت‌ های زیادی را به سازه وارد خواهند کرد.

ساکنین محترم تهران و کرج، توجه داشته باشید که در صورتی که عایق کاری شما نیز به هر دلیلی دچار مشکلاتی نظیر طبله کردن ایزوگام شود، با مراجعه به نمایندگی های شرکت ایزوگام نوین، با اطمینان کامل می توانید انواع خدمات تعمیر ایزوگام را با بالاترین کیفیت و به صورت تضمین شده توسط ایزوگام کارهای متخصص، از این مرکز دریافت نمایید.

در صورت طبله کردن ایزوگام، هزینه ی تعمیر آن چقدر است؟

هزینه ی ترمیم ایزوگام طبله کرده، به عوامل مختلفی از جمله میزان و وسعت خرابی ها، کیفیت ایزوگام مورد استفاده برای تعمیر قسمت های آسیب دیده، زیرسازی های مورد نیاز در بخش های صدمه دیده، دستمزد روز نصابان ایزوگام در منطقه ی اجرای پروژه و … بستگی دارد. شما متقاضیان محترم می توانید از طریق تماس با شرکت ایزوگام نوین، هماهنگی های لازم را جهت بازدید از محل توسط کارشناسان این مرکز انجام دهید تا هزینه های تعمیر، پس از برآورد دقیق به شما اعلام گردد.

روش ترمیم ایزوگام باد کرده چگونه است؟

ایزوگام کاران متخصص مجموعه ی ایزوگام نوین، پس از بریدن و جدا کردن بخش های طبله کرده ی ایزوگام، در صورت لزوم اقدام به انجام زیرسازی در محل مورد نظر کرده و پس از خشک شدن کامل این قسمت، ایزوگام جدید را نصب می نمایند. البته در صورت وسعت خرابی ها، بهتر است ایزوگام مورد نظر به صورت کامل تعویض گردد. شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، با نمایندگی های این شرکت، تماس بگیرید.

آیا شرکت ایزوگام نوین، خدمات تعمیر ایزوگام طبله کرده را به صورت تضمینی انجام می دهد؟

بله، این مجموعه به جهت داشتن سابقه ی طولانی در زمینه ی انواع خدمات ایزوگام و با تکیه بر توان تخصصی بالای ایزوگام کاران ماهر خود، تمامی خدمات تعمیر ایزوگام در سراسر تهران و کرج، از جمله ترمیم ایزوگام های طبله کرده را به صورت کاملا تضمینی برای مشتریان خود انجام می دهد.

Rate this post

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *