در بعضی مواقع ممکن است به علت پاره ای از شرایط و مشکلات سطح مورد نظر از جهت عایق کاری به گونه ای باشد که آمادگی لازم برای ایزولاسیون را نداشته و حتما باید پیش از اجرای ایزوگام بر روی آن عملیاتی نظیر زیر سازی ایزوگام برای آماده سازی سطح مورد نظر انجام داد؛ به طور کلی به مجموعه کار هایی که به منظور آماده سازی و ایجاد یک زیر ساخت خوب و مناسب برای نصب و راه اندازی ایزوگام در نظر گرفته می شود، زیرسازی ایزوگام گفته می شود.

زمانی که موادی از جمله سنگ ریزه، چربی، گرد و خاک و … بر روی سطوحی که قرار است، نصب ایزوگام بر روی آن انجام گیرد، وجود داشته باشد؛ باعث می‌ شود که ایزوگام اجرا شده بر روی این سطوح به‌ خوبی نصب شده نباشد، بنابراین این امر موجب می‌ شود تا عایق ساختمان شما تنها پس از گذشت مدت زمان کوتاهی از اجرای آن دچار مشکلاتی از جمله: ترک برداشتن، بلند شدن از سطح، طبله شدن و … شود. در نتیجه زیرسازی ایزوگام در اصل به این معنا می باشد که سطح را که شما قصد ایزوگام کاری بر روی آن را دارید، قبل از اجرای عایق بندی آن به طور کامل شسته و تمیز نمایید. بنابراین یک زیرسازی ایزوگام مطلوب می‌ تواند توسط موادی که عمر و دوام ایزوگام را بالاتر می‌ برند انجام گرفته و یا همچنین فقط با استفاده از آب به تمیز کردن سطح مورد نظر پرداخت. ولی توجه داشته باشید، در صورتی که از آب جهت تمیز کاری سطح مورد نظر خود استفاده می کنید، حتما باید قبل از عملیات عایق بندی سطح مربوطه را به طور کامل خشک نمایید، چرا که در غیر این صورت ایزوگامی که برای پشت بام و یا سایر سطوح ساختمان در نظر گرفته اید بعد از نصب کردن، دچار تاول و یا طبله شدن می شود، در نتیجه عایق شما کارایی و کیفیت لازم جهت محافظت از ساختمان را در برابر رطوبت نخواهد داشت.

گام های مربوط به عملیات زیرسازی ایزوگام

شما باید به این نکته ی مهم توجه داشته باشید، که زیرسازی ایزوگام فقط مربوط به برداشتن گرد و خاک، وسایل اضافی و یا تمیز کردن سطح نمی باشد، بلکه این امر دارای گام های است که اگر به طور صحیح و دقیقی انجام شوند، باعث می شوند تا شما در مدت زمان بیشتری حدود ۱۰ الی ۱۵ سال از عایق خود به خوبی بهره مند شوید.

در نتیجه ما تصمیم داریم تا در این جا گام های مربوط به عملیات زیرسازی ایزوگام را که میزان طول عمر و دوام آن را به مدت بیشتری افزایش می دهد را برای شما شرح دهیم. البته نا گفته نماند، نگهداری از ایزوگام نیز از جمله عواملی است که موجب افزایش طول عمر عایق شما خواهد شد.

  • تمیز کاری و برداشتن تمامی مواد زائد

یکی از جمله پروسه های بسیار مهم در رابطه با زیرسازی ایزوگام تمیز کاری سطح مورد نظر می باشد. به گونه ای که چنانچه از هیچ ماده‌ ای هم در زیر ساخت ایزوگام استفاده نشده باشد، باز هم تمیز کاری و برداشتن تمامی مواد زائد به تنهایی می‌ توانند، در راندمان کار و طول عمر ایزوگام تاثیر بسیار زیادی داشته و باعث افزایش آن شود. در ایزوگام پشت بام در وحله ی نخست باید سطح آن را از گرد و غبار، چربی و مواد زائد پاک نمود. این مواد زائد می توانند شامل پلیسه‌ های سیمانی و یا سنگ‌ ریزه‌ ها و … نیز باشند. در نهایت بعد از پاک کردن همه ی موارد بالا بهتر است، که پشت بام را یک بار به‌ طور کامل با آب شست و شو کرده و منتظر ماند تا خشک شود.

  • به کار بردن خمیر پرایمر یا آستری

برای سطح پشت بام و یا هر سطح دیگری که قرار است، عایق ایزوگام بر روی آن نصب شود، باید پیش از اجرای کار به صورت کامل صاف و یکدست شود، و به‌ بیانی باید تمام پستی و نا همواری های آن را برطرف کرد. ولی توجه داشته باشید که برای این امر نمی‌ توان از سیمان‌ کاری مجدد استفاده نمود. حتی اگر سطح مورد نظر را دوباره سیمان کاری کنید باز هم ناصافی هایی در آن وجود خواهد داشت. برای همین برای از بین بردن این پستی بلندی ها می‌ توان از خمیر پرایمر برای زیر سازی ایزوگام استفاده نمود.

انواع زیرسازی ایزوگام

زیر سازی ایزوگام دارای انواع مختلفی می باشد، به طوری که پرایمر تنها عامل برای این کار نمی باشد؛ از دیگر عوامل زیرسازی ایزوگام می توان به قیر مذاب نیز برای استفاده در این عملیات اشاره کرد. پرایمر هایی که برای این فعالیت مورد استفاده قرار می‌ گیرند، پرایمر هایی هستند که آستر ساز نامیده می شوند.

پرایمر های آسترساز به طور کبی به دو گروه تقسیم می‌ شوند:

  1. پرایمر خمیری
  2. پرایمر مایع

ایزوگام نوین یکی از جمله شرکت های محبوب و معتبری است که به عنوان یک نمایندگی رسمی ایزوگام در تهران و کرج فعالیت می نماید. این کمپانی موفق همواره تمامی عملیات مربوط به زیرسازی ایزوگام را قبل از نصب و راه اندازی ایزوگام بر روی سطح مورد نظر اجرا می کند، تا به این ترتیب بتواند، بهترین کیفیت و کارایی لازم را برای ایزوگام مورد نظر تأمین نماید و در نهایت موجب طولانی شده عمر آن شده و راندمان کار را بالاتر ببرد. این مجموعه ی پرطرفدار در تمام پروژه های کاری خود از انواع زیرساز ایزوگام متناسب با سطح مورد نظر استفاده می نماید.

مجموعه نکاتی که باید برای زیرسازی ایزوگام رعایت شوند

  1. برای عایق کاری یک سطح به متراژ یک متر مربع، می توان از نیم لیتر پرایمر به عنوان زیرساز مناسب استفاده کرد.
  2. تمامی سطوحی که زاویه ی قائمه یا ۹۰ درجه دارند، به طور حتم باید با سیمان و یا پرایمر درز گیری شوند.
  3. شما باید به عایق‌ کاری آب راه‌ های سقف نیز توجه ویژه‌ ای داشته باشید. چرا که این آب راه‌ ها باید برای یک تا دو بار عایق کاری شوند و پس از آن ایزوگام را بر روی این سطوح نصب کرد.

انجام زیرسازی قبل از اجرای ایزوگام در تمام مناطق تهران و کرج

اگر شما نیز از اهالی محترم تهران و کرج می باشید، جهت دریافت انواع خدمات ایزوگام در کلیه ی این مناطق لازم است که به هر یک از نمایندگی های مجاز و رسمی شرکت ایزوگام نوین در این مناطق مراجعه فرمایید، تا تمامی مراحل زیرسازی را قبل از اجرای ایزوگام در تمام مناطق تهران و کرج توسط متخصص ترین نصابان ایزوگام کار در سطح مورد نظر با بهترین کیفیت و کارایی بالا برای شما انجام دهند، تا بدین ترایب باعث افزایش کیفیت و ماندگاری ایزوگام مورد نظر شوند.

توجه داشته باشید که این مرکز تمامی مراحل زیرسازی، نصب و اجرای ایزوگام و ‌… را در سطح مورد نظر به صورت کاملا اصولی و استاندارد انجام می دهد. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان همکار ما تماس حاصل فرمایید.

زير سازي ايزوگام با توجه به سطح ممکن است به شکل متفاوتی انجام شود؛ اما در هر صورت باید آن را مهم ترین مرحله نصب و اجراي ايزوگام به شمار آورد و بیشترین دقت را در انجام آن به کار بست. آنچه می تواند فرایند نصب ایزوگام را ساده تر کرده و ماندگاری آن را افزایش دهد، زیرسازی درست و اصولی است. یکی از رایج ترین روش های زیرسازی ایزوگام استفاده از قير است.
قیرکشی زیر ایزوگام، قدرت چسبندگی ایزوگام به سطح را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. در این روش، سطح به خوبی آب بندی می شود تا آمادگی بیشتری برای چسبیدن لایه ها داشته باشد. درواقع قیر میزان سرما و گرما را نیز کنترل کرده وازاین طریق، موجب محافظت از ايزوگام و ماندگاری بیشتر آن خواهد شد.
استفاده از سیمان برای ایجاد سطح صاف یکی دیگر از روش های زیرسازی ایزوگام است. مثلا وقتی سطح پشت بام دارای ناهمواری، ناصافی و ترک های بزرگتر از یک سانتی متر باشد، نصاب های شرکت گام گستر از سیمان برای زیرسازی ایزوگام استفاده می کنند. در شرايطي كه نياز به صاف كردن سطح مورد نظر باشد از سيمان استفاده مي شود. همچنین در صورت نیاز به ایزوگام کردن سطوح شیب دار، شیروانی و ایرانیت هم از سیمان برای زیرسازی اولیه اسفتاده می شود.
پرایمر هم یکی دیگر از روش های زیرسازی ایزوگام است که کاربرد زیادی در این زمینه دارد. پرایمر ایزوگام ماده ای است که علاوه بر چسبندگی بیشتر، امکان حذف ناهمواری های سطحی را فراهم می کند. درواقع نصاب های حرفه ای برای افزایش کیفیت لایه ها از پرایمر ایزوگام استفاده می کنند. پیش از اجرای این عایق رطوبتی کاملاً تمیز باشد. در حقیقت زیرسازی می‌تواند توسط موادی انجام شود که عمر و ماندگاری ایزوگام را بالا می‌برند یا تنها با تمیز کردن سطح با استفاده از آب این کار را انجام داد. اگر از آب برای تمیز کردن سطح استفاده می‌کنید، باید به یاد داشته باشید که سطح کار باید قبل از اجرای ایزوگام کاملاً خشک باشد.
زیرسازی ایزوگام از آن جهت مهم است که عمر و ماندگاری آن را تضمین می‌کند. هر چقدر زیر ساز قوی‌تری برای ایزوگام در نظر گرفته شود، ماندگاری آن نیز افزایش می‌یابد. بسیاری از مراکز نصب ایزوگام زیرسازی را تنها با آب و جارو کردن فضا هم می‌آورند. در ایزوگام کردن همیشه به خاطر داشته باشید که سطح هایی که زاویه 90 درجه دارند حتما باید با سیمان یا پرایمر عایق درزگیری و فیله کشی شوند. شیب گیری با ابروهای سقف نیز بسیار مهم است و بهتر است تا شعاع یک تا دو متر از هر آبراهه ای یک تا دو بار عایق بندی شده و سپس ایزوگام شود. توجه داشته باشید که قبل از شروع کار در کنار ناودان‌ها و چاه‌های ابرو حتما یک یا دو لایه اولیه مانند کولر‌ها یا چیلر‌ها نصب شود.
هنگام نصب ایزوگام باید به زیرسازی کار توجه کنیم. یعنی باید تمامی کارهای لازم برای هر چه بهتر چسبیدن ایزوگام را انجام دهیم. در هنگام نصب باید دقت داشته باشیم نم و رطوبت و خیسی زیر ایزوگام نباشد زیرا مانع چسبیدن ایزوگام میشود. هنگامی که ایزوگام را حرارت میدهیم و قیر آن شل میشود و آماده چسبیدن میشود، اگر خیسی زیر ایزوگام باشد باعث میشود قیر به سرعت سرد شود و به نوعی قیر سکته میکند و نمیچسبد. اگر کار کوچک باشد و مقداری نم وجود داشته باشد میتوانیم با حرارت مشعل همان لحظه آن را خشک کنیم. اما اگر کار بزرگ باشد و آب زیادی جمع شده باشد باید صبر کنیم تا در هوای آزاد و با نور خورشید خشک شود.
شركت ايزوگام نوين با داشتن سابقه فعاليت درخشان خود در امر ايزوگام كاري آماده ارائه خدمات به كليه مناطق تهران و كرج مي باشد.
با شركت ايزوگام نوين تماس بگيريد و از مشاوره هاي حرفه اي اين شركت بهره بگيريد .
09123495288
09353495288

Rate this post

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *