انواع عايق رطوبتي

عایق بندی چیست؟

عایق بندی یک تعریف کلی دارد؛ اما با روش های مختلف و با استفاده از مواد گوناگونی انجام می شود. اگر بخواهیم تعریف کلی آن را بیان کنیم؛ می توانیم بگوییم با عایق بندی در یک ساختمان از نفوذ رطوبت جلوگیری می شود.

در گذشته از عایق هایی نظیر ایزوگام و قیروگونی برای پوشش سقف ها، پشت بام و استخرها و … برای پیشگیری از نفوذ رطوبت استفاده می کردند، ولی امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی و به وسیله فناوری نانو انواع عایق های رطوبتی با کیفیت بالا با بهره گیری از تجهیزات مدرن در شرکت های تولید کننده با بهترین مواد اولیه تولید می گردد که به علت کاربرد فراوان در بسیاری از مراکز فروش بسیار خوبی دارد. قیمت عمده عایق کاری رطوبتی را از همین سایت می توانید استعلام نمایید.

با توجه به اینکه رطوبت یک عامل مهم و اصلی در پوسیده و فرسوده کردن ساختمان ها می باشد؛ عایق رطوبتی؛ فرسودگی را به حداقل می رساند و از خراب شدن سازه جلوگیری می کند و یا اینکه سرعت فرسودگی ساختمان را خیلی کند می کند.

انواع عايق رطوبتي

چرا باید ساختمان را عایق رطوبتی کرد؟

عايق رطوبتي از جمله اقدامات ضروری در ساختمان ها به شمار می رود. در صورت عدم انجام عایق رطوبتی؛ به ساختمان شما خسارت های زیادی وارد می شود. این خسارت های وارده بر اثر عایق رطوبتی؛ بیشتر مربوط به پشت بام، دستشویی، حمام و استخر خواهد بود.

بخش های از ساختمان که با آب در تماس هستند و رطوبت زیادی دارند؛ بدون عایق بندی؛ به سرعت دچار فرسودگی و خرابی های شدید می شوند. خرابی هایی که هزینه و دردسر زیادی به دوش شما خواهند گذاشت.

عایق بندی نکردن ساختمان ها می تواند مشکلات دیگری را نیز ایجاد کند. برای مثال خراب شدن سقف خانه، زنگ زدن تمامی فلزات به کار رفته در داخل ساختمان، آسیب دیدن تاسیسات و لوله های ساختمان، ایجاد بوی بد و کپک در بخش های مختلف سازه قابل ذکر است.

اجرای انواع عایق رطوبتی

تا اینجا متوجه شدیم که عایق رطوبتی چیست و چه کاربردهایی دارد و عدم انجام آن می تواند تا چه اندازه مشکلات جدی را برای یک ساختمان ایجاد کند.

حالا می خواهیم بدانیم که عایق چگونه انجام می گیرد و برای انجام آن از چه موادی استفاده می شود.

عایق رطوبتی برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به داخل ساختمان از وسایلی مثل پشم سنگ، پشم شیشه و … استفاده می شود.

انواع عایق رطوبتی با توجه به نوع مواد مصرفی آن به دسته های زیر تقسیم بندی می شوند:

عایق رطوبتی بر پایه قیر
عایق رطوبتی پلیمری
عایق رطوبتی با پشم شیشه
عایق رطوبتی با پشم سنگ
عایق رطوبتی پیش ساخته

نمایندگی عایق رطوبتی

این روزها برندهای متنوعی در کشور در زمینه تولید انواع عایق رطوبتی در حال فعالیت می باشند که سعی می کنند تا بهترین محصول را با بالاترین کیفیت به دست مصرف کننده برسانند که در این امر رقابت خوبی با یکدیگر دارند و از اهداف آن ها ارتقا کیفیت محصولات و کاهش هزینه های تولید می باشد تا رضایت مشتری را به دست آورده و بتوانند فروش خود را بالاتر ببرند که مسلما برندی که کیفیت بالاتر و قیمت مناسب تری داشته باشد، حتما فروش بالاتری نیز خواهد داشت.