در این مطلب قصد داریم در مورد نصب ایزوگام روی سیمان خیس صحبت کنیم. امروزه، تأمین امنیت در خانه ای که در آن زندگی می کنیم، اهمیت بسیار بالایی دارد و همانطور که می دانید عایق کاری ساختمان نیز یکی از روش های تأمین امنیت در خانه است، چرا که با عایق کاری ایزوگام پشت بام یا سطوح دیگر، از وارد شدن آب به داخل منزل جلوگیری به عمل می آید و این مسئله نیز موجب می شود بدون داشتن دغدغه در زمینه ی نفوذ رطوبت در ساختمان، در روزهای بارانی، با آسودگی خاطر از بارش باران لذت ببریم.

عایق کاری انواع مختلفی دارد، اما ایزوگام در مقایسه با قیرگونی و آسفالت کردن از لحاظ مالی مناسب تر است. بنابراین ایزوگام با وجود قیمت بسیار مناسب و کیفیت بالا، قابلیت استفاده در طول سال های زیاد، در حدود ۱۰ تا ۱۵ سال را داشته و عمدتا تنها با ترمیم بخش های خاص آن، در این مدت می تواند امنیت ساختمان را تا حدود زیادی بهبود ببخشد. برای تمامی کسانی که قصد انجام عایق کاری ایزوگام در سطوح مختلف را دارند، توجه به این نکته ی مهم ضروری است که به منظور انجام ایزوگام روی سیمان خیس، شرایط خاصی وجود دارد که اهمیت بسیار بالایی نیز دارد و حتما باید توسط ایزوگام کار رعایت شود. شما عزیزان در صورتی که می خواهید از شرایط نصب ایزوگام در سطوح گوناگون به ویژه نصب ایزوگام روی سیمان خیس مطلع شوید، در این مطلب با ما همراه باشید.

اجرای ایزوگام روی سیمان خیس

جهت اجرای ایزوگام روی سیمان خیس، همانطور که گفته شد نصب ایزوگام نیاز به شرایط ویژه‌ ای دارد که یکی از این شرایط، خشک بودن کامل زیرسازی ایزوگام و عدم وجود کوچک ترین رطوبتی در آن است. چرا که در صورت وجود رطوبت در زیر ایزوگام، معایب و مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد که کارفرما در آینده ناچار به صرف هزینه‌ ی اضافی جهت رفع این مشکلات خواهد شد. با توجه به این توضیحات بدیهی است که نصب ایزوگام بر روی سیمان خیس، کار کاملا اشتباهی است که نشان دهنده ی بی تجربه بودن نصاب ایزوگام است. چرا که همواره ایزوگام کاران مجرب، پیش از اقدام به اجرای ایزوگام، با روش های مختلف، شرایط مناسب را جهت نصب ایزوگام محیا می کنند. به همین ترتیب ایزوگامی که بر روی سطح سیمانی اجرا می شود نیز باید بر روی سطح سیمان خشک شده اجرا شود تا بتواند چسبندگی لازم را داشته باشد و در مقابل نفوذ رطوبت مقاومت کافی را داشته باشد.

شرکت ایزوگام نوین به عنوان پیمانکار رسمی اجرای انواع عایق های رطوبتی، با سابقه ی چندین ساله و موفق، یک تیم کاری متخصص از ایزوگام کارهای مجرب گرد هم آورده است و در خدمت همشهریان عزیز ساکن در تهران و کرج می باشد. متقاضیان محترم می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، با شماره تلفن های ذکر شده در سایت این شرکت تماس گرفته و از مشاوره های رایگان کارشناسان این مجموعه بهره مند شوند.

نصب ایزوگام روی سیمان خیس چه معایبی دارد؟

با توجه به مطالبی که در قسمت های پیش عنوان شد، نصب ایزوگام روی سیمان خیس، موجب ایجاد مشکلاتی می گردد که برخی از این مشکلات عبارتند از:

۱) در صورتی که در هنگام نصب و راه اندازی ایزوگام، سطح سیمان خیس باشد، موجب می‌ شود که سطح سیمان چسبندگی کافی نداشته و پس از نصب نیز به راحتی از سطح جدا شود.

۲) به دلیل خیس بودن سیمان، دمای دمای سطح کار نیز می‌ شود و در این شرایط قیر ایزوگام نیز پیش از شکل‌گیری، سرد شده و در نتیجه کارایی لازم را نخواهد داشت.

۳)  در صورتی که ایزوگا روی سیمان خیس اجرا گردد، با تبدیل شدن رطوبت موجود در سیمان به بخار آب، ایزوگام طبله کرده و در نتیجه بخش‌ هایی از ایزوگام از سطح مورد نظر جدا می شود.

شرایط مناسب برای نصب ایزوگام روی سیمان

از آنجایی که شرایط نصب ایزوگام بر روی سیمان، بر روی کیفیت نهایی عایق کاری تأثیر مستقیم دارد؛ از این رو حتما باید ایزوگام کارهای مجرب و آموزش دیده، با رعایت تمامی نکات تذکر داده شده در دوره های آموزش نصب ایزوگام، اقدام به نصب و اجرای عایق نمایند.

به منظور نصب ایزوگام روی سیمان، در مرحله ی اول پس از اجرای زیرسازی، باید منتظر شد تا سیمان به طور کامل خشک شود و سپس پیش از اجرا باید سطح سیمان از سنگریزه و آلودگی‌ های دیگر پاک گردد و بررسی شود که سطح مورد نظر عاری از هر گونه آلودگی باشد تا مانع چسبندگی ایزوگام نشود. در مرحله ی بعد، باید سطح سیمان با استفاده از قیر یا پرایمر ایزوگام به عنوان یک لایه ی محافظ، پوشیده شود تا موجب چسبندگی بهتر ایزوگام و جلوگیری از نفوذ رطوبت نیز گردد. در نهایت باید با اجرای استاندارد و صحیح ایزوگام، اقدام به عایق کاری سطح مورد نظر شود تا کیفیت و کارایی لازم را نیز داشته باشد.

نحوه ی نصب ایزوگام روی سیمان خیس

از آن جایی که عایق ایزوگام جهت محافظت از پشت بام و سطوح مختلف در ساختمان ها استفاده می گردد، از این رو در صورت اجرای این ایزوگام بر روی سطوح سیمانی، حتما باید توجه شود که ایزوگام روی سیمان خیس چسبانده نشود تا از کیفیت عایق کاری کاسته نشود و ایزوگام اجرا شده بتواند کارایی لازم را داشته باشد. چرا که رطوبت موجود در سیمان خیس، علاوه بر این که سرعت کار نصب ایزوگام را کاهش می دهد، موجب می شود که ایزوگام، آن طور که نیاز است، به سیمان نچسبد.

برای جلوگیری از ایجاد این شرایط باید شعله ای وجود داشته باشد تا زمین سیمانی و سطح زیرین عایق کاری، مقداری با آن گرم شود و پس از گرم شدن، ایزوگام بر روی سیمان انداخته شود و سپس روی آن کمی حرارت گرفته شود. مسئله ی مهم این است که تا حدود ۵ الی ۱۰ دقیقه پس از انجام عملیات نصب ایزوگام، هرگز نباید روی ایزوگام راه رفت، چرا که در این زمان، راه رفتن بر روی آن، موجب به جای ماندن رد پا بر روی آن و در نهایت نازک شدن ایزوگام در آن قسمت می گردد و در این شرایط، آب به راحتی می تواند به عمق عایق کاری و سطوح زیرین آن نفوذ کند.

با توجه به موارد ذکر شده، پیشنهاد می کنیم که عملیات نصب و راه اندازی ایزوگام در این گونه سطوح، حتما به یک ایزوگام کار ماهر و مجرب که دارای مهارت کافی در این زمینه است، سپرده شود؛ تا در صورت خیس بودن سیمان نیز بتواند با استفاده از روش های اصولی نصب و اجرای ایزوگام روی سیمان خیس، ابتدا سطح مورد نظر را خشک کند و سپس عملیات نصب و اجرای ایزوگام را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. شرکت ایزوگام نوین با تسلط کامل بر اهمیت سیار بالای عایق کاری در یک سازه، با استخدام ماهرترین و بهترین نصابان ایزوگام در کرج و تهران، با رعایت تمامی اصول و قواعد مورد نیاز، به ارائه ی استانداردترین و با کیفیت ترین خدمات نصب ایزوگام در تهران و کرج می پردازد.

هزینه نصب ایزوگام روی سیمان خیس

هزینه های نصب و راه اندازی ایزوگام بر روی سطوح گوناگون، همواره به عوامل مختلفی مانند جنس و نوع ایزوگام، برند ایزوگام مصرفی و همچنین مراحل مورد نیاز برای زیرسازی ایزوگام و … بستگی دارد. به عنوان مثال یکی از عوامل تعیین کننده در برآورد هزینه های نصب ایزوگام، نوع محل نصب ایزوگام می باشد.

به این ترتیب که هزینه های نصب و اجرای ایزوگام بر روی سطوح مختلفی مانند پشت بام، سرویس های بهداشتی، حمام، پی ساختمان، استخر و یا کف آشپزخانه و … با یکدیگر تفاوت دارند و همچنین با توجه به جنس سطح، هزینه ی نصب ایزوگام بر روی سطوح سیمانی، اجرای ایزوگام بر روی ایرانت، موزاییک و یا سرامیک و … نیز با یکدیگر متفاوت می باشند. از این رو در هنگام محاسبه ی هزینه ی مربوط به خدمات ایزوگام، به تمامی این عوامل تأثیر گذار، توجه می شود. برخی از این عوامل عبارتند از:

– هزینه ی مواد اولیه ی با کیفیت جهت اجرای عایق کاری

– هزینه ی حمل ایزوگام و سایر تجهیزات و مواد اولیه به محل اجرای پروژه

– دستمزد روز کارگران و اجرت ایزوگام کار جهت نصب ایزوگام

– هزینه ی گاز کپسول مایع مورد استفاده جهت نصب ایزوگام

– نوع و برند ایزوگام مصرفی جهت عایق کاری

– مدت زمان اجرای ایزوگام و همچنین شرایط جوی محل نصب ایزوگام

شما عزیزان ساکن در تمتم مناطق تهران و کرج می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط اجرای ایزوگام روی سیمان خیس و استعلام قیمت روز انواع برندهای ایزوگام به صورت حضوری به آدرس هر یک از نمایندگی های شرکت ایزوگام نوین مراجعه کرده و یا با شماره تلفن های این مرکز که در سایت این شرکت درج شده است، تماس بگیرید.

Rate this post

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *