نصب ايزوگام روي ايزوگام قديمي از نظر فنی امکان‌پذیر است، البته باید توجه داشت که برای انجام این کار، ایزوگام قدیمی باید سطح سالمی داشته باشد و به علاوه چسبندگی خوبی با سطح بام وجود داشته باشد. زماني که ایزوگام نصب شده روی بام شما خراب شود یا پارگی و ترک پیدا کند، برای رفع مشکل ایزوگام می‌بایست ایزوگام نصب شده ترمیم شود. جهت نصب ايزوگام روي ايزوگام قديمي لازم است که حتما ایزوگام قدیمی را از جای خود درآوریم و این کار را باید با رعایت کردن چند مورد انجام دهیم.

ایزوگامنصب دو لایه ایزوگام در زمانی که ایزوگام قدیمی آسیب دیده است، به طور کلی توصیه نمی‌شود و تنها شاید بتوان برای ترمیم برخی از نقاط ایزوگام قدیمی، این کار را انجام داد. به طور کلی در بیشتر موارد بهتر است تا ایزوگام قدیمی از بام جدا شود و سپس پس از بررسی و اصلاح زیرسازی، ایزوگام جدید نصب شود. گاهي اوقات بر اثر عواملی همچون تغییرات شدید دما و بارش های فراوان و … و گاهي به دلیل گذشت زمان و فرسودگی این عایق خرابي ايزوگام اتفاق مي افتد . در این شرایط معمولا لایه ها آسیب می بینند و دیگر قادر به جلوگیری از نفوذ رطوبت به داخل سطح نیستند.

بهترین راه برای این کار هم چسباندن ایزوگام روی ایزوگام قبلی است.

در زمان نصب ايزوگام روي ايزوگام قديمي بايد به نكاتي از قبيل :
1-نظافت سطح مورد نظر از هر گونه آلودگي
2-بررسي و تعمير ايزوگام قبلي
3-يك دست كردن سطح مورد نظر و بررسي و رفع برآمدگي ها
4-چسباندن قسمت هاي كنده شده
5-برطرف كردن بادكردگي ها و تميز كردن سطح عايق جديد بستگي دارد.

چسباندن ایزوگام جدید روی لایه های آسیب دیده و فرسوده باید با دقت انجام شود. لازم است که مراحلی به صورت کامل و صحیح اجرا شوند تا ایزوگام جدید، به درستی عمل کند. زمانی که نصاب می خواهد لایه های جدید این عایق را نصب کند، باید حتما گرد و خاک ایزوگام قدیمی را به خوبی تمیز کند. چون این آلودگی مانع از چسبیده شدن لایه های جدید می شود.

معمولا لایه های قدیمی را با آب و جارو به خوبی شسته و تمیز می کنند تا گرد و خاک از سطح ها و روزنه ها زدوده شود. در کل هر نوع موادی که مانع از تماس مستقیم ایزوگام جدید بر روی ایزوگام قدیمی می شود باید کاملا برداشته شود. عمر مفید ایزوگام ها تقریبا ۱۰ سال است و پس از آن نیاز به بازسازی دارند. برخی از لایه ها را می توان به عنوان زیرساز جدید استفاده کرد. اما لایه های فرسوده قابل استفاده نبوده و باید شناسایی و جدا شوند. در ادامه روند چسباندن ایزوگام روی ایزوگام قدیمی، باید لایه های جدید روی لایه های قبلی و سطح قیرپاشی شده نصب شود.

نصب دو لایه ایزوگام در زمانی که ایزوگام قدیمی آسیب دیده است، به طور کلی توصیه نمی‌شود و تنها شاید بتوان برای ترمیم برخی از نقاط ایزوگام قدیمی، این کار را انجام داد. به طور کلی در بیشتر موارد بهتر است تا ایزوگام قدیمی از بام جدا شود و سپس پس از بررسی و اصلاح زیرسازی، ایزوگام جدید نصب شود. در تمامی روش های مختلف نصب ایزوگام مساعد بودن شرایط آب و هوایی در روز نصب بسیار مهم و در همه روش ها یکسان است. برای چسبندگی بیشتر و بهتر عایق باید روز های نسبتاً گرم و بدون بارش را برای نصب آن انتخاب کرد. نصب ایزوگام بر روی ایزوگامی دیگر کاری به نسبت مشکل است بنابراین نیاز به تخصص و مهارت بسیار زیادی دارد، ین کار را با احتیاط به افراد کاربلد و باتجربه بسپارید.

شركت ايزوگام نوين از متخصص ترین و ماهر ترین افراد برای نصب ایزوگام های مشتریان خود استفاده می کند.

Rate this post

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *