كشيدن قير زير ايزوگام – ایزوگام یکی از عایق های مناسب و بسیار مقاوم است که دارای کاربری گسترده در بسیاری از سطوح و ساختمان ها بوده و به دلیل نصب بسیار راحت و سریع، در اغلب پروژه ها، مورد استفاده قرار می گیرد. يكي از اصول خاص در ايزوگام زیرسازی یا آماده نمودن سطوح برای ایزوگام است که قیر زیر ایزوگام (قیرکشی زیر ایزوگام) یکی از روش های مورد استفاده برای فرآیند آماده سازی به شمار می رود.

قیر زیر ایزوگام (قیرکشی زیر ایزوگام) از جمله روش هایی است که برای آماده سازی بستر زیر ایزوگام به کار برده می شود. استفاده از قیر پاشی افزایش قدرت چسبندگی ایزوگام به سطح، اصلی ترین این مزایا به حساب می آید، چراکه معمولا پس از مدتی و در اثر عوامل گوناگون، ایزوگام شروع به حرکت یا به اصطلاح، سرخوردن می کند و انتخاب یک زیرساز مناسب که معمولا توسط کارشناسان صورت می گیرد، در جلوگیری از این اتفاق و تخریب ایزوگام، بسیار موثر خواهد بود.

آب بندی سطح، دیگر ویژگی و مزیت استفاده از قیرکشی زیر ایزوگام است که در سرما و گرما، از ایزوگام محافظت نموده و موجب ماندگاری بیشتر این عایق خواهد شد.

نصب عایق روی سطوح لیز و یا ایزوگام روی سیمان خیس، از چسبندگی و مقاومت خوبی برخوردار نبوده و پس از گذشت مدتی، امکان سر خودرن و حتی جداشدن ایزوگام، وجود دارد. علاوه بر آن، رویه های بتنی و آجری که یکپارچگی لازم را ندارند نیز برای نصب ایزوگام، نیازمند اجرای قیر زیر ایزوگام و یا یک زیرساز مطمئن از جنس سیمان، پرایمر و… می باشند.

كشيدن قير زير ايزوگام – انجام این کار معمولا به دو صورت مکانیزه و دستی صورت می گیرد که در هر دو روش، ابتدا سطح را با کمک یک لایه نازک از قیر پوشانده و چیزی حدود 24 ساعت برای خشک شدن کامل، به این پوشش فرصت داده می شود. پس از گذشت این مدت، سطح مورد نظر، آماده نصب ایزوگام خواهد بود. لایه زیر ایزوگام همان زیرسازی سطح مورد نظر برای ایزوگام است که موجب افزایش پایداری عایق کاری در مقابل رطوبت و شرایط جوی گوناگون خواهد شد. این لایه، عمومأ از جنس های مختلفی تهیه می شود که قیر زیر ایزوگام (قیرکشی زیر ایزوگام) یکی از انواع متریال های مورد استفاده برای این فرآیند به حساب می آید و به افزایش چسبندگی و استحکام ایزوگام نصب شده، کمک زیادی می کند. استفاده از قیر زیر ایزوگام (قیر کشی زیر ایزوگام) تنها در صورتی می تواند کارایی لازم را برای ساختمان شما به همراه داشته باشد که از مواد و متریال مرغوب و با کیفیت نیز استفاده کنید. قیر یکی از عایق های بسیار خوب و قدیمی است که هنوز هم مورد استفاده در ساختمان سازی و عایق سازی است.

قیر به علت خاصیت چسبندگی و هم چنین خاصیت ضد آب بودن، بسیار ماده مفیدی برای عایق کاری به شمار می رود. به همین خاطر حتی پس از روی کار آمدن عایق های جدید و پیش ساخته، باز هم عایق قیر به عنوان قیرکشی زیر ایزوگام جهت حفاظت از ایزوگام به کار می رود. قیر یک ماده سیاه تا تیره رنگ حاوی هیدروکربن ها با وزن مولکولی متفاوت و مشتقات غیرفلزی بوده که به حالت های مختلف مایع، شبه جامد و جامد یافت می شود. قیر معمولاً به عنوان یک ماده اتصال دهنده آلی برای ضد آب کردن، افزایش مقاومت در برابر رطوبت و خوردگی به کار می رود.

3/5 - (2 امتیاز)

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *