قیر گونی شهریار

امروزه ما شاهد پیش رفت روز افزون تکنولوژی از همه جوانب هستیم ؛ این پیش رفت در صنعت عایق کاری نیز کاملا مشهود است ؛ در ادامه شما را با نحوه کار قیر گونی شهریار بیش تر آشنا می کنیم .

قیر گونی چیست ؟

قیرگونی نمونه سنتی ایزوگام است . نوع عایق به کار رفته در قیرگونی تقریبا مانند ایزوگام است . نقش گونی ، تثبیت کنندگی است ؛ که در ایزوگام جای خود را به الیاف مصنوعی و سایر لایه ها داده است .

قبل از شروع به انجام کار قیرکاری و اجرای آن ، باید سطح کار از قبل ریسمان شده ، و کاملا صاف و تمیز شود؛ هم چنین لوله های بخار ، کف شوی و هواکش ها باید در محلی که از قبل مشخص شده ، نصب شده باشند . در این شیوه ، قیر را از طریق گونی تثبیت و مسطح می کنند ؛  چرا که الیاف گونی نقش تثبیت کننده را ایفا می کنند . به طور کلی ، قیر گونی به دو روش انجام می شود :

  • روش یک لایه
  • روش دو لایه

به طور معمول ضخامت قیر گونی ، نباید بیش تر از دو تا سه سانتی متر باشد . و باید توجه ویژه ای به این مطلب داشت که سازه ، توان تحمل وزن قیر گونی را داشته باشد . معمولا آهک و شفته آهکی قیر را فاسد می کند و به مرور زمان از بین می برد . بنابر این نباید بر روی این ملات ها قیر گونی انجام دهید ؛  بلکه باید برای روی این ملات ها از زیر ماسه سیمان استفاده کنید .

شما باید به زیر سازی بام ها دقت کنید ، زیر سازی بام ها ، باید به انداره کافی مستحکم باشد ، به گونه ای که در اثر ورود وزن قابل توجه به آن تغییری حاصل نشود . قیر گونی شهریار با تیم متخصص خود ، تمامی این نکات را رعایت کرده و دیگر نیاز به صرف هزینه های زیاد ندارید .

یکی از نکات دیگر ، شیب هدایت آب به داخل آب رو ها است که باید بین سه تا پنج درصد باشد .

البته که باید نوع قیر مصرف شده ، نسبت به شرایط آب و هوایی استفاده گردد . بهتر است که پس از اتمام کار عایق کاری ، از یک لایه بتن آسفالتی استفاده کنید . البته ضخامت آسفالت باید حداقل دو سانتی متر باشد ؛ و در هوای سرد ، درجه حرارت آن صد و بیست درجه سانتی گراد ، در هوای گرم حداقل شست  درجه سانتی گراد باشد . قیرهای مصرفی نباید با حرارت بیش تر از صد و پنجاه درجه سانتی گراد گرم شود ، زیرا در حرارت بالا ، قیر تجزیه می شود و ویژگی آن تغییر می کند . قیر باید تا زمانی که گرم است ، مصرف شود .

مشخصات و ویژگی های فنی قیر گونی  :

تقریبا قير در دمای معمولی محيط ، جامد تا نيمه جامد است ؛ و در اثر حرارت، روان و تقریبا به شکل مایع می شود .

قيرها به طور کلی به سه نوع ، تقسيم‌ بندی می شوند :

  • قیر طبیعی
  • قیر ساختگی
  • قیر جامد اکسید شده یا ( دمیده )

در ادامه ، هرکدام از این قیر ها را به صورت جدا گانه شرح می دهیم ؛ تا شما با انواع آن آشنا شوید .

اگر تصمیم بر این دارید که برای ساختمان سازی از قیر گونی به جای ایزوگام استفاده کنید ، می توانید به قیر گونی شهریار مراجعه کنید و کار خود را به دست متخصصین قیر گونی شهریار بسپارید .

قیر طبیعی:

قیر طبیعی ، از معدن استخراج می شود و از مشتقات نفت خام است که در اثر راه ‌یافتن به سطح زمین و جای گیری آن در یک فضای مناسب و خشک به وجود می‌آید . قیر گونی شهریار یکی از نمایندگی های قیر در سطح شهریار است ، شما می توانید برای خرید قیر طبیعی به قیر گونی شهریار مراجعه کنید .

قیر های ساختگی :

قیر ساختگی از پالايش نفت خام به دست می آید . قير های جامد ، از جمله آخرين محصولاتی هستند كه از تقطير نفت خام بدست می آيد ؛ و بر حسب درجات نفوذ پذیری توليد می شوند . حدود درجات نفوذ پذیری قيرهایی كه در ايران توليد و عرضه می شوند ؛ چیزی قرین بر 10 تا 300 درجه است .

قيرهای اكسيد شده و جامد ( دميده )

قیر های اکسید شده و جامد از دميدن هوای داغ به قير خالص به دست می آید ؛ در مرحله آخر عمل تصفيه انجام می شود . این هوای داغ  معمولا با دمای 200 تا 300 درجه سانتی گراد ، از طریق لوله ‌های منفذ ‌دار به محفظه حاوی قير دميده می شود. پس از انجام و تاثیر نهایی اين فرآيند ، اتم های هيدروژن موجود در مولكول ، هيدروكربن‌ های قير با اكسيژن هوا تركيب می شود و تشكيل آب می دهد .

قير دميده شده نسبت به قير های خالص ، درجه نفوذ كم تر و درجه نرمی بيش تری دارد ؛ هم چنین از حساسيت كم تری ، نسبت به تغييرات دما برخوردار می باشد . اين شکل از قير بيش تر در ساخت ورق های پوشت بام و اندودكاری استفاده می شود . شما می توانید برای خرید قیر گونی ، به قیر گونی شهریار مراجعه کنید .

مزایای قیر گونی ؛ و چرا قیر گونی شهریار ؟

درست مانند هر چیز دیگر ، قیر گونی نیز معایب و مزایایی دارد . به طور کلی می شود گفت که قیر گونی در برابر حرارت و گرما بسیار آسیب پذیر می باشد و در اثر تداوم گرما ، علاوه بر سوختن به شکل ذغال می شود . هم چنین در برابر برخی از حلال ‌ها و فشار نیز بسیار آسیب پذیر می باشد .

عمر مفید قیر گونی کم تر از ۱۰ سال می باشد و آلودگی محیط زیستی زیادی به همراه دارد ؛ اما اگر قیمت پارامتری مهم و تعیین کننده در انتخاب شما است ، قیر گونی در مقابل قیمت ایزوگام بسیار ارزان تر است و صرفه اقتصادی دارد .  قیر گونی شهریار ارائه کننده بهترین قیر گونی با کیفیت بالا و قیمت مناسب است .

مقایسه ایزوگام و قیرگونی در برابر رطوبت

از مهم‌ ترین معیارهایی که در مقایسه ایزوگام و قیرگونی ، باید به آن توجه شود ، مقاومت ایزوگام و قیر گونی در برابر رطوبت است .

از جمله علت های اصلی ایزوگام کشی و قیرگونی ، در ساختمان‌ ها ، جلوگیری از نفوذ رطوبت به درون لایه سقف منازل زیری پشت بام و در نتیجه ریزش آن می باشد . استحکام و مقاومت ایزوگام در مقایسه با قیر گونی  بیش تراست.
به دلیل وجود گونی و لایه ‌های الیافی در قیرگونی ، امکان پوسیدگی این لایه‌ها بعد از نفوذ رطوبت و آب درون آن‌ ، بسیار وجود دارد به همین ترتیب امکان خرابی ایزوگام هم پس از مدت زمان زیاد در مقایسه با قیر وجود دارد .

Rate this post

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *