آسفالت در گوهردشت

آسفالت در گوهردشت
آسفالت در گوهردشت

آسفالت چیست؟
آسفالت یک ماده ی نفوذ ناپذیر است که ضخامت کمی دارد.
نام اصلی آسفالت بتن آسفالتی است،که برای راحتی در گفتار به آن آسفالت می گویند.
‌ %۱۰۰ آسفالت قابل بازیافت است.تقریبا تنها ماده ی ساخت و ساز است که همه ی آن را میتوان بازیافت کرد.

در زمان گذشته که آسفالت هنوز کشف نشده بود،انسانها برای حمل و نقل باید یک مسیر را با وجود سنگ و کلوخ بر سر راهشان طی می کردند تا به مقصد برسند.
همچنین رفت و آمد چه با وسایل نقلیه و چه با چهارپایان در فصل زمستان کار را بسیار سخت تر می کرد،چرا که جاده ها پوشیده شده از سنگ و خاک بودند و اگر قط کمی باران می زد همه جا به جای خاک و سنگ از گل پوشیده می شد.
در اواخر قرن نوزدهم میلادی بود که کارل بنز برای اولین بار موفق شد تا آسفالت را پدید آورد ،که پس از آن بود آسفالت مورد توجه عموم مردم قرار گرفت.

انواع آسفالت
بر اساس استفاده ای که آسفالت دارد در انواع گوناگون ساخته می شود.آسفالت،به طور کلی به سه دسته آسفالت گرم،آسفالت سرد و آسفالت حفاظتی تقسیم می شود.

آسفالت گرم
دسته ای از آسفالت ها به صورت گرم با قیر مخلوط می شوند و همانطور گرم هم در مکان و سطح مورد نظر پخش و متراکم می شوند به این دسته از آسفالت ها،آسفالت گرم می گویند.
محبوب ترین و رایج ترین نوع آسفالت،آسفالت گرم یا بتن آسفالتی گرم می باشد.
معمولاً مصالح سنگی بیشتر از 90% مخلوط آسفالت را تشکیل می دهند،به همین علت مصالح سنگی تاثیر بسزایی در کیفیت آسفالت به وجود آمده دارد.
در موارد زیر از آسفالت گرم استفاده می شود:

کف خیابان ها.

فرودگاه ها.

پشت بام ها.

و…..

قابل توجه است که در بین انواع آسفالت های گرم،از نظر مقاومت و دوام،بتن آسفالتی برترین و بهترین نوع آسفالت می باشد.

آسفالت حفاظتی
آسفالت حفاظتی حاصل از مخلوط سنگ های خرد شده با قیر می باشد. که در این نوع آسفالت اندازه سنگ ها بسیار کوچکتر می باشد و هدف از ساختن این آسفالت حفاظت از مکان مورد نظر می باشد.

استفاده های آسفالت حفاظتی
آسفالت پشت بام ها برای حفاظت و به عنوان روکش برای ایزوگام برای جلوگیری از آسیب رسیدن به آن است.
معابری است که فشار در آن ها کمتر است. مقاومت آسفالت حفاظتی زیاد نیست و قیر زیادی هم برای ترکیب آن استفاده نمی شود.

آسفالت‌ سرد
آسفالت سرد از ترکیب کردن مصالح سنگی و قیر مخلوط به دست می آید که مواد اولیه آن در دمای محیط مخلوط می شوند.برخی از انواع آسفالت سرد،امکان دارد قیر برحسب نیاز و ضرورت گرم شود ،ولی مواد دیگر بدون اینکه با قیر گرم شوند مخلوط می شوند.

اجرای آسفالت در گوهردشت

 

آسفالت در گوهردشت:

یک نکته مهم که قبل از اجرای آسفالت باید به آن توجه بسیار نمود کنترل عبور و مرور وسایل نقلیه مثل:ماشین،کامیون،اتوبوس پس از پخش قیر می باشد.

همانگونه که میدانید باید پس از اجرای قیر پاشی می بایست لااقل ۱۲ ساعت بردباری کرد تا نفوذ قیر انجام بگیرد و مواد فرار آن خارج شود و سطح آن کاملا خشک باشد.

میدانیم که عبورو مرور کامیونهای آسفالت به دلیل بیرون ریختن در فینیشر کاری الزامی است بنابراین اگر سطح نام برده شده شروط گفته شده را دارا باشد باید ابتدا زیر چرخ کامیونها را به وسیله آسفالت گندم پاش نمود.به طور کلی و از نظر کارشناسان عمر آسفالت در ایران حداقل سه است.اما در دیگر کشورها عمر آسفالت به حداقل 13 سال می رسد.

اجرای آسفالت پارکینگ،خیابان، کوچه، پشت بام، محوطه، و سایر سطوح مشابه با کیفیت و قیمت مناسب.

خدمات آسفالت در گوهردشت
خدمات آسفالت در گوهردشت با بهترین قیمت در کنار ارائه محصولات با کیفیت بالا برای شما مشتریان عزیز آماده خدمت رسانی است. ارائه خدمات در گوهردشت توسط شرکت ایزوگام نوین که ۲۵ سال سابقه موفق در زمینه اجرای انواع آسفالت در گوهردشت و همچنین شهرهای اطراف را داشته است .

خدمات آسفالت کاری و زیر سازی آسفالت و شیب بندی به صورت دستی و مکانیزه با تضمین کیفیت در اسرع وقت با بهترین و کامل ترین تجهیزات اعم از ماشین آلات زیرسازی و پخش آسفالت در سرتاسر گوهردشت و شهرهای اطراف،برای همکاری با شرکت ایزوگام نوین همین حالا تماس بگیرید.
با سپاس از همراهی تان

Rate this post

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *