آسفالت در ورامین

آسفالت در ورامین  
آسفالت در ورامین

 

شرکت ایزوگام نوین سعی دارد در جهت اطلاع رسانی عمومی گامی هر چند کوچک برداشته و تجربیات چندین ساله خود را با شهروندان عزیز به اشتراک بگذارد.

آسفالت در ورامین تهران از جمله مواردی است که در دستور کار شرکت ایزوگام نوین قرار دارد. در این مقاله شرکت در نظر دارد تا شما را با موارد دیگری از آسفالت حفاظتی آشنا نموده و اطلاعات مفیدی را در دسترس شما عزیزان قرار دهد.
دوغاب آب بندی در آسفالت حفاظتی
به مخلوطی که از قیر امولسیونی، مصالح سنگی ریزدانه که از دانه بندی بهتری برخوردار باشد که حتی از فیلر معدنی هم می توان استفاده کرد، به همراه آب تشکیل شود، دوغاب آب بندی گفته می شود. از این مخلوط به منظور تعمیر روسازی آسفالت حفاظتی استفاده می شود البته به یاد داشته باشید که این مخلوط مقاومت سازه ای را افزایش نمی دهد.

از جمله مزایای دوغاب آب بندی می توان به مواردی چون ممانعت از جدا شدن سنگدانه ها از مخلوط آسفالتی، آب بندی نمودن ترک های موجود در سطح آسفالت، جلوگیری از نفوذ آب و هوا در سطح جاده و … اشاره نمود.

در صورتی که از دوغاب آب بندی استفاده نمایید می توانید مانع از اکسید شدن قیر و در نتیجه شکنندگی آسفالت شوید و از خرابی آسفالت جلوگیری نمایید. معمولا دوغاب آب بندی را در ضخامت 3 و نهایتا 6 میلیمتر استفاده می نمایند.
اندود سطحی
در اجرای آسفالت برای این که مابین لایه قبلی آسفالت یا بتن و لایه جدید آسفالت چسبندگی ایجاد شود، لایه ای بسیار نازک که از مخلوط قیر امولسیونی رقیق شده تشکیل شده است، بر روس سطح پخش می نمایند که به آن اندود سطحی گفته می شود.

 

آسفالت در ورامین  :

 

با توجه به توضیح بالا، می توان گفت اندود سطحی در بیشتر روکش های آسفالتی به منظور ایجاد چسبندگی لازم بین دو قشر به کار می رود. قیری که برای استفاده در اندود سطحی توصیه می شود قیر امولسیونی CRS-1 و قیر امولسیونی رقیق شده CSS می باشد.

در زمانی که سطح جاده خشک بوده و مطمئن باشید که خبری از بارندگی نیست و البته سطح روسازی هم از دمایی بیش از 25 درجه برخوردار باشد، از اجرای اندود سطحی می توانید بهترین نتیجه را بگیرید. به این نکته دقت نمایید که در صورت استفاده بیش از اندازه از اندود سطحی، موجب ایجاد صفحه ای لغزنده مابین دو لایه روسازی خواهید شد که نه تنها باعث چسبندگی لایه ها نمی شود بلکه اصطکاک مابین لایه ها را هم از بین می برد.
مخلوط های آسفالتی نازک امولسیونی
از این مخلوط های آسفالتی برای اولین بار در سال 1980 میلادی در امریکا استفاده شد. هدف از استفاده مخلوط های آسفالتی نازک امولسیونی بهبود رویه آسفالتی جاده ها و کمک به دوام بیشتر روسازی ها عنوان شده است. مواد اولیه ای که مخلوط آسفالتی نازک امولسیونی از آنها تهیه می شود عبارتند از:
مصالح سنگی که کاملا به حالت شکسته باشند.
آب
مخلوطی تهیه شده از قیر امولسیونی اصلاح شده البته به همراه پلیمر
فیلر معدنی
در صورت نیاز ماده مضاعف
به عبارت دقیق تر می توان گفت که این مخلوط نوع دیگری از دوغاب آب بندی محسوب می شود که برای تهیه آن از قیر اصلاح شده پلیمری استفاده می شود و علاوه بر آن از مرغوبترین نوع مواد اولیه برای تهیه آن استفاده می شود.

از مخلوط های آسفالت نازک امولسیونی در مقایسه با دوغاب آب بندی، می توان در لایه های خیلی ضخیم تری استفاده کرد.
شرکت ایزوگام نوین در این زمینه از تجربیات بسیار مفیدی بهره مند است. بنابراین در صورتی که در فکر اجرای ایزوگام در ورامین و یا حتی اجرای ایزوگام در تهران می باشد با نمایندگی های شرکت تماس بگیرید تا مشاوره های لازم در این زمینه را دریافت نمایید.

Rate this post

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *