آسفالت در امیر آباد

آسفالت در امیر آباد
آسفالت در امیر آباد

 

همان طور که مطلع هستید آسفالت بر اساس کارایی که دارد و همچنین با توجه به مخلوطی که تهیه می شود به سه دسته آسفالت گرم، آسفالت سرد و آسفالت حفاظتی تقسیم بندی می شود. داشتن اطلاعاتی هر چند کوتاه درباره هر کدام از این آسفالت ها می تواند شما را در انتخاب بهترین نوع آن برای آسفالت در امیر آباد راهنمایی نماید.

آسفالت گرم: در این نوع از آسفالت از قیر و مصالح سنگی برای تهیه آن استفاده شده است. نکته مهم در تهیه آسفالت گرم این است که قیر و مصالح سنگی باید به صورت گرم مخلوط شوند و البته به همان صورت گرم هم باید پخش و متراکم شود. آسفالت گرم خود نیز از انواع مختلفی تشکیل شده است که به آنها در زیر اشاره می نماییم:

آسفالت سرد: در این نوع از آسفالت مصالح سنگی را با قیر و یا امولسیون قیر مخلوط می نمایند و نکته مهم در این آسفالت هم در نحوه مخلوط این مواد نهفته است. در آسفالت سرد بایستی در دمای محیط اقدام به مخلوط نمودن مواد اولیه نمود. البته در بعضی از انواع آسفالت سرد بنا به ضرورت احتمال دارد قیر را گرم نموده و بعد با مصالح سنگی مخلوط نمود. در این موارد تنها قیر گرم می شود و مصالح سنگی به صورت سرد به مخلوط اضافه می شود. آسفالت سرد بر اساس نحوه تهیه و اجرا به دو دسته قابل تقسیم بندی می باشد:

  • آسفالت سرد کارخانه ای: این نوع از آسفالت سرد در کارخانه های مرکزی و البته ثابتی قابلیت تولید دارند و بعد از تولید به محلی که در آن جا مصرف خواهد شد حمل می شوند.
  • آسفالت سرد مخلوط در محل: برای تهیه این نوع آسفالت سرد از دو روش زیر استفاده می شود:

 

آسفالت در امیر آباد:

 

الف- مخلوط در محل: در این روش سنگدانه ها را در کناره راه و در امتداد آن ریسه می کنند و بعدا بر روی آنها قیر پاشیده می شود و در انتها با استفاده از گریدر و یا وسایل دیگری نظیر آن شروع به پخش و مخلوط کردن مواد می نمایند.

ب- مخلوط در کارگاه: در این نوع از آسفالت سرد سنگدانه ها و قیر را در کارگاه های ثابت و یا در صورت لزوم در کارگاه های موقت مخلوط نموده و سپس مخلوط تهیه شده را به منظور پخش بر روی محل موردنظر، به محل حمل می نمایند.

آسفالت حفاظتی: این نوع از آسفالت نیز مخلوطی از قیر با مصالح سنگی می باشد که از آن به منظور محافظت و پوشش راه در برابر عوامل مختلف جوی استفاده می شود. آسفالت حفاظتی از فرسایش سطح جاده های شنی و یا در اصطلاح آسفالته شدن جلوگیری می نماید. این نوع آسفالت را در ضخامت 5/2 سانتیمتر اجرا می نمایند. نکته مهم در مورد این آسفالت سهولت در اجرای آن می باشد. در ضمن باید اشاره نماییم که در آسفالت حفاظتی می توانیم از قیر به تنهایی هم استفاده نماییم که در این نوع دیگر مصالح سنگی استفاده نمی شود که به این دلیل می توانیم آن را جدا از سایر مخلوط های آسفالتی به حساب آورد. در حقیقت منظور از ایجاد لایه حفاظتی و مخصوصا استفاده از این نوع آسفالت، رسیدن به یک لایه از قیر بر روی مصالح سنگی می باشد که به این وسیله بتوانیم مصالح سنگی را به مخلوط آسفالتی که بعدا اضافه می شود بچسبانیم. قیر استفاده شده در این نوع آسفالت نباید طوری باشد که به لایه سنگدانه نفوذ نماید ولی در عین حال بایستی بتواند آسفالت بالا را بچسباند.

به منظور دریافت راهنمایی و مشاوره رایگان در مورد آسفالت در امیر آباد می توانید با نمایندگی های شرکت ایزوگام نوین در ارتباط باشید. شرکت ایزوگام نوین آماده است عملیات آسفالت در امیر آباد را با نازل ترین قیمت و در اسرع وقت انجام دهد. در این رابطه شرکت ایزوگام نوین علاوه بر استفاده از مواد درجه یک، از کادری مجرب و با سابقه به منظور آسفالت در امیر آباد استفاده می نمایید و متخصصین شرکت در تمام مراحل از خرید آسفالت تا اجرای آن ناظر بر اجرای صحیح و درست کار خواهند بود.

Rate this post

Comments are disabled.