آسفالت در آبیک قزوین

آسفالت در آبیک قزوین
آسفالت در آبیک قزوین

آسفالت در حالت کلی بنا به نحوه مخلوط مواد اولیه و کاربرد آن، دارای انواع مختلفی است که آسفالت حفاظتی، آسفالت گرم و آسفالت سرد نامیده می شوند. در این مقاله تلاش می کنیم تا به صورت اجمالی شما را با انواع مختلف آسفالت آشنا نماییم. امیدوارم مطالب درج شده برایتان مفید واقع شود.
برای تهیه آسفالت سرد سنگدانه ها را با قیرآبه ها و یا قیرهای محلول مخلوط می نمایند. البته این کار را در دمای محیط انجام داده و در دمای محیط هم روی سطح پخش می نمایند. در مورد سنگدانه ها باید اشاره نمود که ممکن است موقع مخلوط شدن با قیرآبه نمناک باشند در صورتی که موقع مخلوط شدن با قیرهای محلول بایستی کاملا خشک باشند. آسفالت سرد تنها در یک مورد مانند آسفالت گرم در دمای 95 درجه و یا حتی بیشتر از آن، تهیه و متراکم می شود و آن هم زمانی است که مخلوط آسفالت سرد با استفاده از قیرهای محلول غلیظ مانند MC-3000 یا SC-3000 آماده می شود. قابلیت مهم آسفالت سرد این است که در مسافت های زیاد قابل حمل است و حتی می توانید آن را بعد از آماده شدن تا زمان استفاده در جایی انبار نمایید.
آسفالت سرد کاربردهای متعددی دارد و در تمام لایه های روسازی جاده ها قابل استفاده است. البته به شرط این که همه شرایط، محدودیت های ترافیکی و همچنین معیارهای طراحی را در نظر گرفته باشید. به عبارت دقیق تر باید گفت که آسفالت سرد در محل هایی که از ترافیک کمتر و متوسطی برخوردار هستند برای استفاده در لایه های رویه، اساس قیری و آستر مناسب است در صورتی که در محل هایی که دارای ترافیک سنگینی هستند، تنها برای استفاده در لایه اساس قیری می تواند به کار رود. دمای قیر مصرفی در میزان کندروانی آن در آسفالت سرد تاثیر زیادی دارد. در این مورد اضافه می نماییم که برای تهیه آسفالت سرد در کارخانه، بایستی از قیری استفاده نمود که از کندروانی بالایی برخوردار باشد یعنی قیر مورد استفاده بایستی غلیظ تر باشد و بر عکس، در صورتی که آسفالت سرد را در محل تهیه می نمایید باید از قیری که کندروانی کمتری دارد استفاده نمایید به عبارت دیگر باید از قیر رقیق تر استفاده کنید.
آسفالت گرم هم به نوعی از آسفالت اطلاق می شود که نه تنها مخلوط آن به حالت گرم تهیه می شود بلکه به صورت گرم هم باید پخش و متراکم شود. آسفالت گرم خود به چند نوع تقسیم می شود:
بتن آسفالتی
رلد آسفالت
آسفالت ماستیک
بتن آسفالتی خود دارای دو نوع مختلف می باشد:
سرد مخلوط شونده و سرد اجرا شونده: همانطور که از نامش پیدا است به حالت سرد مخلوط شده و تهیه می شود و به همان حالت سرد هم پخش و متراکم می شود.
گرم مخلوط شونده و گرم مخلوط شونده: در این نوع از آسفالت گرم، مخلوط آسفالت به حالت گرم تهیه می شود و در همان حالت گرم هم متراکم می شود.
در تهیه مخلوط آسفالت، قیر به عنوان اصلی ترین ماده اولیه محسوب می شود. علت اصلی انتخاب قیر در مخلوط آسفالت نفوذناپذیری در مقابل آب و علاوه بر آن خاصیت چسبندگی این ماده است. به طور کلی سه نوع قیر قابل دسترسی می باشد: قیر طبیعی، قیر نفتی و قیر قطرانی.
شرکت ایزوگام نوین اساسا در زمینه ایزوگام، قیرگونی و آسفالت تاکنون توانسته است خدمات خوبی را به شهروندان تهرانی ارائه نماید. آسفالت در آبیک قزوین از جمله مکان هایی است که شرکت ایزوگام نوین مشغول ارائه خدمات در آن می باشد. شما می توانید قبل از هر کاری با مشاورین شرکت تماس بگیرید تا آنها شما را در این رابطه راهنمایی نمایند.

Rate this post

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *