ضد آب بودن یک سقف تخت و موضوعات مربوط به آن را در مقاله زیر شرح دادیم.

نیاز سقف خانه چیست؟

سقف شما بخشی از خانه شما است که مردم ناخودآگاه متوجه آن می شوند و آنچه بیشتر مردم نمی دانند این است که سقف شما چیزهای زیادی درباره میزان مراقبت از خانه خود می گوید. عمدتا ، افراد در داخل خانه تمرکز می کنند و اهمیت نگهداری سقف را فراموش می کنند. سقف تخت نیاز به تعمیر و نگهداری هوشیارانه و سرویس دهی منظم دارد تا بتواند آن را برای خانواده ، بازدید کنندگان و تماشاچیان جذاب و برجسته نگه دارد.

راهنمای ضد آب بودن یک سقف تخت

یکی از روشهای اساسی برای شکل دهی سقف ، ضد آب بودن آن است. ضد آب بودن به میزان قابل توجهی میزان مواجهه بام با عناصر خارجی را کاهش می دهد. این عناصر می توانند باعث پوسیدگی عرشه شوند. در نهایت ، این پوسیدگی و پوسیدگی بر طول عمر سقف تخت شما تأثیر می گذارد.

چگونه سقف را ضد آب کنیم؟

ضد آب بودن سقف های شلخته معمولاً از سقف های مسطح آسانتر است. این دشواری به دلیل شیب کم است که اجازه نمی دهد آب ، برگ و بقایای آن بلغزد. هنگام در نظر گرفتن عایق رطوبتی ، در نظر گرفتن برخی عوامل مانند:

الف) محیط

اگر عوامل محیطی مانند آلاینده های صنعتی را در نظر بگیرید ، بهترین کار خواهد بود.

ب) نوع سازه

بعضی از روش ها برای ساختمانهای مسکونی گسترده و برخی دیگر برای سازه های تجاری مطلوب عمل می کنند ، بنابراین روشی را که برای خانه شما بهترین است انتخاب کنید.

ج) هزینه

محصولات و مواد مختلف برای ضد آب بودن قیمت های متفاوتی دارند. به سراغ روشی بروید که در بودجه شماست.

روش های ضد آب

سه روش اصلی برای ضد آب کردن سقف صاف شما وجود دارد ، یعنی. عایق رطوبتی مایع ، غشای تک لایه و استفاده از غشاهای قیر تقویت شده.

ضد آب مایع

این شامل استفاده از نوع خاصی از پوشش است. این پوشش ها شامل غشای پشم گوسفند مایع ، مایع فایبرگلاس یا پلاستیک تقویت شده با شیشه است. این نوع ضد آب می تواند در انواع سقف مانند سقف تخته سنگ یا سقف آلومینیومی مورد استفاده قرار گیرد اما معمولاً در سقف های مسطح استفاده می شود. پوشش دهی 20 تا 40 سال طول می کشد ، این بستگی به روند نصب ، نگهداری پس از نصب و کیفیت محصول مورد استفاده دارد.

غشاهای قیر تقویت شده

این یک فرآیند قرار دادن دو یا سه لایه غشای روی تخت شما است. پس از تخمگذار ، قیر داغ برای چسباندن لایه ها قرار داده می شود. برای یک ماده ضد آب ، لایه ها را با یک حامل پلی استر ترکیب کنید. اگر طرح برای یک سقف صاف گرم و اگر برای یک سقف مسطح سرد است ، آن را در سراسر عرشه سازه در سراسر عایق قرار دهید. برخی از روش های استفاده شده برای اتصال غشاها به سقف مسطح ، مشعل ، استفاده از سرما و چسب است.

غشای تک لایه

روش غشایی تک لایه برای سازه های بزرگ مناسب است. اندازه گیری ورقها از 1 تا 2 میلی متر عرض ، ضخامت 1-2 میلی متر و طول 20 متر طول دارند – این غشاها برای بهترین عملکرد با سقف های مسطح گرم وصل می شوند. بنابراین مواد روی عایق گذاشته می شود. همچنین یک لایه اضافی از مواد در زیر عایق و روی عرشه سازه وجود دارد. بستن ، چسبندگی و بالاست روشهایی است که برای اتصال غشاهای تک لایه استفاده می شود.

نتیجه

آب و آوارهایی که در شیب کم عمق سقف تخت جمع می شوند ، سقف شما را از بین می برند و همچنین می توانند باعث استخر شوند ، که اگر طولانی بماند ، در نهایت سقف از بین می رود. بسته به اولویت و تکنیکی که در ساختمان شما اعمال می شود می توانید روش های ضد آب را انتخاب کنید. ضد آب بودن بسیار ضروری است زیرا تضمین می کند که سقف تخت شما طول عمر بیشتری دارد و از آسیب رسیدن به قسمت های داخلی خانه جلوگیری می کند. در نهایت ، این امر به شما اطمینان می دهد زندگی راحت و بدون استرس داشته باشید زیرا لازم نیست نگران تعمیر و نگهداری مداوم سقف باشید.

Rate this post

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *