ایزوگام در باغستان
ایزوگام یک نوع عایق رطوبتی و پوششی می باشد که بنا به موارد کاربرد آن در انواع مختلفی تهیه و تولید می شود. انواع مختلفی از ایزوگام که

ایزوگام در باغستان
ایزوگام در باغستان

در بازار موجود است تماما تولید داخلی است و می توان گفت که کشور عزیزمان ایران در این مورد به خودکفایی رسیده است. استفاده از مرغوب ترین برند ایزوگام تاثیر بسیار زیادی در عمر مفید و دوام آن دارد. البته امروز جنس تقلبی هم به چشم می خورد که با نام برندهای معتبر در بازار مصرف توزیع شده اند. به این ترتیب در زمان خرید ایزوگام باید از اصل بودن آن اطمینان حاصل نمایید.
ایزوگام استاندارد از نظر ظاهری به چه شکلی است؟
در انواع مختلف ایزوگام استاندارد بر روی رول ها نشان استاندارد به چشم می خورد. باید توجه شود که نشان استاندارد به فاصله هر دو متر بر روی فیلم پلی اتیلنی ایزوگام مکررا حک شده باشد. بر روی برچسب موجود بر روی ایزوگام هم به ویژگی های ایزوگام باید اشاره شود. بر روی این برچسب بایستی مشخصه هایی از قبیل تاریخ تولید محصول، نشان استاندارد، نوع ایزوگام ، وزن و ضخامت آن نوشته شده باشد.
همانطور که اشاره نمودیم ایزوگام به عنوان یک عایق انواع متعددی دارد. ایزوگامی که دارای یک لایه پلی استر باشد، ظریف تر خواهد بود و علاوه بر آن از انعطاف پذیری بالایی هم برخوردار است. در مورد ایزوگام استاندارد با پلی استر باید گفت که ویژگی منحصر به فردی دارد به عبارت دیگر این نوع از ایزوگام در موقع نصب دچار کمترین گسیختگی و از هم پاشیدگی خواهد بود. میانگین وزن هر کدام از رول های پلی استر سوزنی و یا اصطلاحا نبافته 40 کیلوگرم می باشد که نبایستی از این مقدار بیشتر شود. بر اساس استانداردها مقدار الیاف پلی استر 3880 باید باشد. سطح لایه منسوج در ایزوگام استاندارد با پلی استر بایستی کاملا صاف و یکدست باشد و در نوع استاندارد آن بین دمای 10 تا 70 درجه نباید بین لایه ها چسبندگی ایجاد شود. علاوه بر این ها جذب شیره هم بایستی کاملا یکنواخت صورت بگیرد. بسته بندی آن هم با استفاده از کمربندهای پلاستیکی انجام بگیرد تا در موقع حمل آسیبی به ایزوگام نرسیده و احیانا سطح آن دچار برآمدگی و یا فرورفتگی نشود.

نصب ایزوگام در باغستان:

کی دیگر از انواع ایزوگام، ایزوگام پودری است. این نوع از ایزوگام از یک قشر پلی استر سوزنی و یک قشر تیشو نخ دار تشکیل شده است. ایزوگام پودری به وسیله قیر و اصلاح کننده های A.P.P اشباع شده و در عین حال از سمت بیرون با پوششی از پودر معدنی و از سمت داخل با پوششی از نایلون پوشیده شده است. از ایزوگام پودری به منظور ایزوله کردن محل هایی از قبیل حمام، پشت بام، دیواره استخر، کف آشپزخانه، پی ساختمان، مخزن ها و … استفاده می شود.
ایزوگام فویل دار نوع دیگری از ایزوگام است که از دو لایه تشکیل شده است. لایه های تشکیل دهنده این ایزوگام را پلی استر سوزنی و تیشو نخ دار تشکیل می دهند. لایه تیشو نخ دار به وسیله قیر و اصلاح کننده های A.P.P اشباع شده است. ایزوگام فویل دار دارای روکشی از آلومینیوم از سمت بیرونی و روکشی از نایلون در سمت داخل آن می باشد. استفاده از روکش آلومینیومی در لایه بیرونی موجب شده است تا گرما حداکثر تا 85 درصد منعکس شود و علاوه بر آن این لایه به عنوان لایه ای محافظ در برابر اشعه ماوراءبنفش آفتاب یا به اصطلاح U.V از لایه اصلی ایزوگام حفاظت می نماید. با توجه به مطالب ذکر شده می توان نتیجه گرفت که ایزوگام فویل دار گزینه مناسبی برای استفاده بر روی پشت بام می باشد.
شرکت ایزوگام همواره از برندهای مرغوب ایزوگام به منظور عایق کاری و نصب ایزوگام در باغستان و در حالت کلی در تهران استفاده می نماید. به شما اطمینان می دهیم که به راحتی می توانید اجرا و نصب ایزوگام را در پروژه های خود به این شرکت بسپارید.

Rate this post

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *