ايزوگام سقف شيرواني – منظور از ایزوگام سقف شیروانی ، اجرای ایزوگام بر روی سقف خانه‌هایی است که به جای پشت بام صاف دارای پشت بام شيرواني هستند.

هيچ فرقي ندارد که سقف یک ساختمان شیروانی باشد یا معمولی؛ در هر صورت برای جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت به داخل ساختمان، باید سقف را ایزولاسیون کرد. در میان عایق هایی مثل قیرگونی و … ایزوگام به دلیل نصب ساده تر و دوام بیشتر، طرفداران بیشتری هم دارد. با نصب ایزوگام روی سقف شیروانی می توان از هدررفت انرژی در این ساختمان ها هم جلوگیری کرد.

ایزوگام یک عایق رطوبتی است، اما نقش بسزایی در جلوگیری از هدر رفتن انرژی دارد. پشم شیشه موجود در ایزوگام، آن را به یک عایق خوب برای گرما و سرما هم تبدیل کرده است. صدای باران روی شیروانی بعضا آزاردهنده است و به همین دلیل می توان از ایزوگام برای کاهش این صدا استفاده کرد. در اینجا ایزوگام، به یک عایق ضدصدا تبدیل شده و چنین صداهایی را کاهش می دهد. مزایای نصب ایزوگام روی شیروانی، این است که مثل عایق صدا عمل می کند. ایزوگام بهترین عایق برای رطوبت ناشی از برف و باران است و می توان با استفاده از آن از نفوذ رطوبت حاصل از بارندگی به داخل ساختمان جلوگیری کرد. هر نوع ایزوگامی را نمی توان روی سقف های شیروانی نصب کرد. برای ایزولاسیون شیروانی باید از ایزوگام های ضخیم استفاده کرد. ملات باعث یکدست شدن ایزوگام می شود و استحکام آن را افزایش می دهد.

پس از یکدست شدن سطح، یک لایه قیر هم کشیده می شود تا چسبندگی سطح با ایزوگام را افزایش دهد. در نهایت فرایند نصب ایزوگام روی شیروانی انجام می شود، شركت ايزوگام نوين از ملات برای اجرای ایزوگام روی شیروانی استفاده مي كند. در طول فرایند نصب ایزوگام روی شیروانی، نکات ایمنی با دقت رعایت شوند. اولین مسئله ایمنی این است که برای ایزوگام کاری روی شیروانی، حرارت بیشتری روی لایه ها اعمال شود. حرارت بالا روی شیروانی، لایه های پشم شیشه را آب کرده و موجب آتش سوزی می شود. نصاب های شرکت گام گستر برای جابجایی روی سطح شیروانی از روی ستون ها حرکت می کنند. قیمت ایزوگام شیروانی، بستگی به نوع آن دارد. بدون شک ایزوگام های ۲ و سه لایه گران تر از دیگر مدل ها هستند.

شیروانی زیبایی خاصی دارد، نمیتوان آن را انکار کرد. اما یکی از مشکلات اصلی آن زمان بارندگی صدای قطرات باران است، که با شیروانی برخورد میکند، و صدایی بسیار آزاردهنده است. با ایزوگام کردن روی شیروانی این صداها به صورت محسوس کاهش پیدا میکند، در اینجا ایزوگام، به یک عایق ضدصدا تبدیل می شود؛ و باعث کم شدن صدا در ساختمان می شود. چنانچه شیروانی آهنی دارید، حتما برای عایق حرارتی آن هم شده از ایزوگام استفاده کنید، شیروانی های آهنی، در فصل زمستان بسیار سرد می شوند. و در فصل تابستان بسیار گرم می شوند.

البته نصب این ایزوگام‌ها بسیار حائز اهمیت است. اگر این ایزوگام‌ به‌درستی نصب نشود؛ هوا و رطوبت به زیر آن نفوذ کرده و سبب ایجاد برآمدگی و خراب شدن آن می‌شود. از همین رو ایزوگام به‌ویژه در سقف‌های شیروانی باید توسط یک نصاب حرفه‌ای نصب شود. شركت ايزوگام نوين با داشتن نيروي ماهر و داشتن كادر مجرب در زمينه ايزوگام سقف شيرواني آماده ارائه خدمات خود به مشتريان گرامي مي باشد.

Rate this post

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *