آسفالت در ملارد

آسفالت در ملارد
آسفالت در ملارد

 

امروزه بحث راه سازی مقوله مهمی است که باید توجه بیشتری به آن نمود. شرکت ایزوگام نوین در طی سالیان متمادی به این امر اشتغال داشته است و آسفالت در ملارد بخشی از این امور می باشد. شرکت ایزوگام نوین در سطح تهران دارای نمایندگی های متعددی است که آماده خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشند.

به منظور اجرای پروژه های راه سازی استفاده از ترکیب آسفالت، بتن و سنگدانه بهترین گزینه می تواند باشد. در این رابطه اشاره می نماییم که همانطور که می دانید استفاده از هر نوع پوششی علاوه بر داشتن محاسنی از معایبی هم برخوردار است که باید بعد از سبک و سنگین نمودن این موارد نسبت به انتخاب بهترین مورد اقدام نماییم.

در این مقاله سعی داریم به نقاط ضعف استفاده از آسفالت و بتن به طور جداگانه بپردازیم.
نقاط ضعف آسفالت
قیری که در آسفالت کاری استفاده می شود در سرمای زیاد حالت شکننده و در گرمای بالا حالت روانی به خود می گیرد که هر دوی این حالت ها نشان از ظرفیت حرارتی پایین قیر است و به آسفالت آسیب می رساند.

 

آسفالت در ملارد:

چسبندگی آسفالت به زیرسازی کم است و قیرپاشی هم جبران این کمبود را نمی کند.
آسفالت تحمل فشار و حجم بالای ترافیکی را ندارد.
در صورتی که زیرسازی جابجا شود، آسفالت مقاومت کمی در برابر کشش ناشی از آن خواهد داشت.
نقاط ضعف بتن
مخلوط بتن بایستی با توجه به شرایط آب و هوایی تهیه شود تا از ترک خوردگی آن جلوگیری گردد.
در زمان حرکت وسایل نقلیه از روانی و لغزندگی لاستیک کمتری برخوردار است.

با وجود این معایبی که در بتن و آسفالت وجود دارد در صورتی که به محاسن این دو هم توجه کنیم، بیشتر به مکمل بودن این دو پی خواهیم برد و نیاز به کاربرد هم زمان این دو بیشتر احساس خواهد شد.

با پیشرفت دانش بشر راه سازی هم وارد عرصه نوینی شده است. اکنون اجرای آسفالت به همراه بتن و سیمان توانسته است بر کارایی آن بیافزاید و علاوه بر این با اضافه نمودن افزودنی های دیگری به آسفالت سعی شده است کیفیت های ویژه ای به آسفالت داده شود.

به عنوان مثال از جمله موارد مهمی که استفاده همزمان آسفالت و بتن به دنبال داشته است، جلوگیری از پاشیده شدن آب در زمان بارندگی از سطح جاده به اطراف و مخصوصا به خودروهای پشتی می باشد که می تواند به افزایش دید راننده کمک نموده و خطر وقوع حوادث را کاهش داده دهد.
حتما تا حالا متوجه این نکته شده اید که استفاده از بتن و سیمان در پروژه های راه سازی علاوه بر ایجاد مقاومت مکانیکی، به عنوان تکیه گاه و به عبارتی پاخوری برای آسفالت هم محسوب می شود که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

شرکت ایزوگام نوین معتقد است که در اجرای آسفالت حتما از مخلوط آسفالت، بتن و سنگ دانه استفاده شود تا دوام و عمر آسفالت بیشتر گردد ولی بر خلاف این مطلب، در کشور عزیزمان ایران به دلیل این که اطلاع رسانی صحیح و کاملی نشده است هنوز هم نگرش قبلی حکم فرما است و به جای توجه به علت آسیب هایی که به آسفالت وارد می شود و بررسی آنها، از آسفالت مجدد برای تعمیر این آسیب ها استفاده می شود.

در صورتی که قصد دارید آسفالت در ملارد را انجام دهید، می توانید به یکی از نمایندگی های شرکت ایزوگام نوین مراجعه نموده و از چند و چون ماجرا باخبر شوید.

لطفا قبل از هر تصمیمی تمام جوانب کار را بسنجید و سپس اقدام نمایید. البته با توجه به نوسانات اخیر که در قیمت مواد اولیه وجود دارد با مشاوره با مدیران این شرکت، می توانید از آخرین قیمت نیز مطلع شوید.

Rate this post

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *