آسفالت در رسالت

آسفالت در رسالت
آسفالت در رسالت

جاده ها، خیابان ها، کوچه ها و در حالت کلی راه ها به عنوان شریان اصلی روستاها و شهرها در هر کشوری محسوب می شوند. به وسیله راه ها و جاده ها است که می توان شهرها و روستاها را به هم وصل نمود تا امنیت سفرمان تضمین گردد و به راحتی امکان سفر از شهری به شهر دیگر فراهم شود. راه ها همچنین نقش راهنما را هم ایفا می کنند زیرا با پیروی از مسیر راه ها به راحتی مسیر رفت و برگشت برایتان مشخص خواهد شد.

راه های اولیه خاکی بودند که با پیشرفت علم و تکنولوژی و تولید و ساخت اتومبیل ها نیاز به راه های صاف و هموار احساس شد. به منظور تامین رفاه حال سرنشینان اتومبیل و افزایش عمر اتومبیل، راه های خاکی به آسفالت تبدیل شدند.
شرکت ایزوگام نوین علاوه بر اجرا ونصب ایزوگام، مبادرت به انجام آسفالت در رسالت تهران نیز نموده است. همان طور که اطلاع دارید آسفالت انواع مختلفی دارد که برحسب نیاز از آنها استفاده می شود. شرکت ایزوگام نوین قصد دارد در این مقاله به شرح و ارائه توضیحاتی در مورد آسفالت متخلخل بپردازد.

 

آسفالت در رسالت:

آسفالت متخلخل چیست؟
به ترکیب آسفالتی که با دانه بندی گسسته تهیه می شود آسفالت متخلخل گفته می شود که پس از متراکم شدن از میزان فضای خالی بیشتری یعنی حدودا بیش از 20% برخوردار است.

این میزان فضای خالی سبب به وجود آمدن شبکه ای از مجراها بر روی جسم مخلوط می شود. این ویژگی از دو جهت مزیت محسوب می شود، یکی این که به عنوان مخزنی برای جذب آب برف و باران در حجم زیاد عمل می نماید و دیگر این که نقش لایه زهکشی به منظور هدایت آب به طرف شانه های راه را ایفاء می نماید.
اصلی ترین مزیتی که استفاده از آسفالت متخلخل دارد، خارج شدن سریع آب از قسمت رویی جاده است. برخورداری از این مزیت، آب لغزی را در سطح جاده کم نموده و به این وسیله ایمنی رفت و آمد وسایل نقلیه تامین می شود.

در آسفالت متخلخل به جای عرض رویه، زهکشی آب از بین منفذهای ترکیب آسفالت انجام می گیرد که موجب حفظ ضریب اصطکاک مابین رویه آسفالت و تایر خودرو به میزان مناسب می شود. علاوه بر موارد ذکر شده Splash و پاشش در مخلوط های آسفالتی کاهش می یابد و باعث بهبود دید در شب و همچنین دیده شدن بهتر نوار ترافیکی تفکیک خطوط در جاده ها می شود.
آسفالت متخلخل را در چه مکان هایی می توان استفاده نمود:
اصلی ترین هدف از تولید آسفالت متخلخل، کم نمودن مقدار قابل توجهی از میزان آب بارانی است که بر روی لایه های روسازی باند فرودگاه ها ایجاد مشکل می نماید تا به این وسیله از لغزندگی باند فرودگاه به هنگام بارندگی کم شود.

به منظور دستیابی به این هدف لازم بود تا فضای خالی موجود مابین مصالح سنگی در لایه رویی آسفالت افزایش یابد. لازمه رسیدن به این مهم هم استفاده از یک لایه قیر غیر قابل نفوذ است که به وسیله آن بتوان از قسمت های دیگر روسازی و زیرسازی در مقابل نفوذ آب محافظت نمود. البته به این وسیله می توان از تاثیر آب بر لایه زیرین آسفالت جلوگیری نموده و عمر آسفالت زیادتر خواهد شد.

شرکت ایزوگام نوین نمایندگی های متعددی در سطح تهران دارد که در صورت تمایل می توانید به یکی از نمایندگی ها مراجعه نموده و اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب نمایید. آسفالت در تهران و خیابان های آن به عنوان مثال آسفالت در رسالت از اهمیت بیشتری نسبت به سایر شهرها برخوردار است زیرا تهران شهر بزرگی است و رفت و آمد در آن زیاد است و فشار وزنی زیادی به آسفالت وارد می شود که باید به این نکته هم توجه لازم را بنمایید.

Rate this post

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *